حرف حساب

بعضی ادم ها … 

فقط ادم هستن

نه بیشتر و نه کمتر…

اگر کمتر از چیزی که هستند نگاهشان کنی…

انها راشکسته ای

واگر بیشتر از ان حسابشان کنی…

انها تورا میشکنند

بین این ادم های ادم″ فقط بایدعاقلانه زندگی کرد

نه…

عاشقانه

                                                                                               



           
یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:, :: 17:22
شادی

گوگل جان ‚ ای دانای توانا

بزار حداقل 2 تاحرف از نوشتمو تایپ کنم .......

بعد حدس بزن

ابرو حیثیتم رفت جلو مردم خجالتی اصلن یه وضعیه متعجب



           
چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:اصلن یه وضعیه , :: 20:33
شادی

میزی برای کار

کاری برای تخت

تختی برای خواب

خوابی برای جان

جانی برای مرگ

مرگی برای یاد

یادی برای سنگ

                                                 این بود زندگی ...



           
سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:, :: 10:57
شادی

 

غیرفعال کردن اتوماتیک پد لمسی در لپتاپ به هنگام تایپ کردن

همان طور که می‏دانید کامپیوترهای لپتاپ دارای یک پد لمسی یا به اصطلاح تاچ‏پد (Touchpad) هستند که با استفاده از آن، کنترل نشانگر ماوس در محیط سیستم عامل امکان پذیر است. اما یکی از مشکلات شایعی که کاربران لپتاپ با آن مواجه هستند قرار گرفتن قسمتی از دست بر روی Touchpad به هنگام تایپ با صفحه کلید است. به طوری که کاربر وقتی قصد تایپ کردن را دارد ناخودآگاه قسمت زیرین دست او بر روی پد لمسی قرار می‏گیرد و باعث حرکت نشانگر ماوس و کلیک بی هدف می‏شود.

این موضوع حتی گاهی انقدر آزاردهنده می‏گردد که کاربر ترجیح می‏دهد تاچ‏پد را غیرفعال کند و از ماوس به جای آن استفاده کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از یک ابزار جانبی، می‏توانید به طور اتوماتیک پد لمسی را به هنگام تایپ با صفحه کلید لپتاپ، غیرفعال کنید. در نتیجه از این پس وقتی در حال تایپ کردن هستید، نشانگر ماوس با استفاده از پد لمسی حرکت نمی‏کند و کلیک بر روی آن نیز بی اثر است.

برای این کار نیازمند یک ابزار جانبی TouchpadPal هستیم.
با استفاده از TouchpadPal و اجرای آن میتوانید پد لمسی را لپتاپ به هنگام تایپ کردن غیرفعال کنید.
آخرین نسخه این برنامه کم حجم را از سایت سازنده به نشانی http://tpp.desofto.com دانلود نمایید.
پس از دانلود برنامه آن را بر روی محیط ویندوز نصب کنید.
اکنون کافی است TouchpadPal را اجرا نمایید. در محیط برنامه، تعداد کلیک‏هایی که توسط برنامه بی اثر شده است نیز قابل مشاهده است.

با کلیک بر روی دکمه Hide، میتوانید پنجره برنامه را ناپدید کنید به صورتی که کارایی آن همچنان برقرار باشد.

منبع:ترفندستان

 



           
چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:, :: 19:59
شادی

 

بیوگرافی استاد شهید مطهری

 

 

استاد شهید آیت الله مطهری در 13 بهمن 1298 هجری شمسی در فریمان  واقع در 75 کیلومتری شهر مقدس مشهد در یک خانواده اصیل روحانی چشم به جهان می گشاید. پس از طی دوران طفولیت به مکتبخانه رفته و به فراگیری دروس ابتدایی

 

می پردازد. در سن دوازده سالگی به حوزه علمیه مشهد عزیمت نموده و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی اشتغال می ورزد. در سال 1316 علیرغم مبارزه شدید رضاخان با روحانیت و علیرغم مخالفت دوستان و نزدیکان، برای تکمیل تحصیلات خود عازم حوزه علمیه قم می شود در حالی که به تازگی موسس گرانقدر آن آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی دیده از جهان فروبسته و ریاست حوزه را سه تن از مدرسان بزرگ آن آیات عظام سید محمد حجت، سید صدرالدین صدر و سید محمد تقی خوانساری به عهد گرفته اند.

در دوره اقامت پانزده ساله خود در قم از محضر مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (در فقه و اصول) و حضرت امام خمینی ( به مدت 12 سال در فلسفه ملاصدرا و عرفان و اخلاق و اصول) و مرحوم علامه سید محمد حسین طباطبائی (در فلسفه : الهیات شفای بوعلی و دروس دیگر) بهره می گیرد. قبل از هجرت آیت الله العظمی بروجردی به قم نیز استاد شهید گاهی به بروجرد می رفته و از محضر ایشان استفاده می کرده است. مولف شهید مدتی نیز از محضر مرحوم آیت الله حاج میرزا علی آقا شیرازی در اخلاق و عرفان بهره های معنوی فراوان برده است. از اساتید دیگر استاد مطهری می توان از مرحوم آیت الله سید محمد حجت ( در اصول) و مرحوم آیت الله سید محمد محقق داماد (در فقه) نام برد. وی در مدت اقامت خود در قم علاوه بر تحصیل علم، در امور اجتماعی و سیاسی نیز مشارکت داشته و از جمله با فدائیان اسلام در ارتباط بوده است. در سال 1331 در حالی که از مدرسین معروف و از

امیدهای آینده حوزه به شمار می رود به تهران مهاجرت می کند. در تهران به تدریس در مدرسه مروی و تألیف و سخنرانیهای تحقیقی می پردازد. در سال 1334 اولین جلسه تفسیر انجمن اسلامی دانشجویان توسط استاد مطهری تشکیل می گردد. در همان سال تدریس خود در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران را آغاز می کند. در سالهای 1337 و 1338 که انجمن اسلامی پزشکان تشکیل می شود .استاد مطهری از سخنرانان اصلی این انجمن است و در طول سالهای 1340 تا 1350 سخنران منحصر به فرد این انجمن می باشد که بحثهای مهمی از ایشان به یادگار مانده است.

 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:, :: 18:49
شادی

 

ارسال پیامک با تلفن ثابت امکان پذیر شد - آکاایران

 

یكی از سرویس هایی كه در نمایشگاه تلكام 2010 عرضه می شود، سرویس پیامك با تلفن ثابت است.
پیامك به عنوان یكی از خدمات ارزش افزوده تلفن همراه اكنون در دنیا پر طرفدارترین سرویس است. این سرویس آنقدر

ارسال پیامک با تلفن ثابت امکان پذیر شد

محبوب شده كه شاید دل كندن از آن برای مشتركان غیر ممكن باشد.
حال مشتركان تلفن ثابت نیز می توانند از این سرویس جذاب بهره برده و برای خویشان و دوستان خود پیامك ارسال كنند.
سرویس پیامك تلفن ثابت در دو سال گذشته پس از خصوصی سازی شركت مخابرات ایران بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و اكنون یكی از خدمات اصلی شركت مخابرات استان تهران و دیگر استان ها به شمار می رود.
این سرویس ابتدا به صورت آزمایشی در شیراز راه اندازی و با استقبال مشتركان مواجه شد. این سرویس در حال گسترش و توسعه بوده و در آینده نزدیك تمامی مشتركان در كشور می توانند با این تلفن ثابت پیامك ارسال كنند. یكی از مشكلات پیش روی، عدم ساخت گوشی های ویژه این سرویس بود. برای همین شركت مخابرات تهران نرم افزار " پایثا " را طراحی و بر روی سایت این شركت قرار داده كه از این طریق می توان بدون نیاز به گوشی ویژه از طریق خط مودم پیامك ارسال كرد.

در همین رابطه معاون توسعه و مهندسی مدیرعامل شركت مخابرات استان تهران گفت: این نرم‌افزار هم‌اكنون روی سایت اینترنتی شركت مخابرات استان تهران قرار دارد و مشتركان می‌توانند این نرم‌افزار را دانلود كنند.
صادقی تصریح كرد: این نرم‌افزار از طریق خطوط dial up كار می‌كند؛ به این معنی كه رایانه مشترك باید به خط تلفن متصل باشد؛ زمانی كه نرم‌افزار فعال می‌شود، به صورت خودكار شماره پیامك مركز را شماره‌گیری كرده و با اتصال به مركز ، عمل ارسال یا دریافت پیامك را انجام می‌دهد.
صادقی ادامه داد: ویژگی خاص این نرم‌افزار، فراهم شدن امكان ارسال یكباره پیامك‌های گروهی است كه برای مثال می‌توان پیامك‌های مناسبتی را برای گروه‌های چند نفره ارسال كرد.
وی افزود: همچنین در بسیاری از شركت‌ها، سیستم مذكور به سیستم مركزی شركت متصل بوده و با سیستم تلفن شركت یكی شده است.
معاون توسعه و مهندسی مدیرعامل شركت مخابرات استان تهران در خصوص نحوه محاسبه كاراكترها و تعداد پیامك‌ها، اظهار داشت: تمامی شرایط پیامك تلفن ثابت از جمله تعداد كاراكتر مانند پیامك تلفن همراه است؛ اما احتمالاً كار با دكمه‌های صفحه كلید راحت‌تر از دكمه‌های دستگاه تلفن ثابت می باشد، برای این منظور نرم افزاری نیز طراحی شده است .
منبع : خبرگزاری فارس

 



           
چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:, :: 17:47
شادی

 

آری اینگونه است رسیدن به اوج ..

باید بخواهیم

نهراسیم

بتوانیم

ببینیم

تلاش کنیم

فردا را بخواهیم و

 از گذشته به جز تجربیاتش ما بقی را دور ریزیم


../upload/4/0.372214001283866305_baloons-ji3.jpg

 



           
شنبه 14 بهمن 1391برچسب:, :: 20:4
شادی

 

زندگی زیباست ...

و هر روزش آغازی دوباره

برای استفاده از فرصت ها و جبران گذشته..

 

زندگی زیباست ...

به سادگی و لطافت شبنمی نشسته بر برگی سبز ...

و با اندکی زبری به زبری حاشیه های برگ  رُز ....

زندگی زیباست ...

 



           
شنبه 14 بهمن 1391برچسب:, :: 20:0
شادی

پاک کردن ویروس ها بدون نیاز به آنتی ویروس

 

پاک کردن ویروس ها بدون نیاز به آنتی ویروس

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که سیستمتان رفتار عجیبی را در پیش گرفته است که حس می‏کنید این مشکل ناشی از ویروس باشد. اما با وجود نصب آنتی ویروس به روز، آنتی ویروس واکنشی نشان نمی دهد. و یا اینکه ویروس باعث غیرفعال شدن آنتی ویروس شده است و یا اجازه نصب برنامه‏های امنیتی را نمی‏دهد. در این مواقع چاره‏ای نیست و باید خود آستین بالا زده و ویروس را نابود کنیم. در این ترفند قصد داریم به معرفی کار با یک ابزار جانبی بپردازیم که از طریق آن می‏توانید به هر آن چیزی که بر روی ویندوز شما در حال فعالیت است پی ببرید و در نتیجه رد ویروس را بگیرید.

پاک کردن ویروس ها بدون نیاز به آنتی ویروس

در ابتدا نیازمند یک ابزار کم‏حجم و قابل حمل به نام Autoruns هستیم. کار این برنامه نمایش تمامی نرم‏افزارها، فایل‏های Dll، Codecها و سایر فایل‏های اجرایی ویندوز است.
ابتدا Autoruns را با حجم تقریبی 600 کیلوبایت از آدرس زیر در سایت مایکروسافت دانلود نمایید:
http://technet.microsoft.com/en-au/sysinternals/bb963902.aspx
پس از دانلود فایل، آن را از حالت فشرده خارج کرده و برنامه را با دو بار کلیک بر روی فایل autoruns.exe اجرا کنید.

روش استفاده از نرم‏افزار
پس از اجرای برنامه بر روی دکمه Agree کلیک کنید تا وارد محیط برنامه شوید.
این برنامه دارای چندین تب است که در هر تب فایل‏های اجرا شده مربوط به هر مورد قابل مشاهده است.
در تب Everything تمامی برنامه‏ها و فایل‏های فعال قابل مشاهده هستند.
روش کار کلی نرم‏افزار به این صورت است که اگر می‏خواهید یک نرم‏افزار و یا فایل، تنها در راه‏اندازی مجدد سیستم اجرا نشود تیک کنار آن را بردارید. دقت کنید که در همان لحظه فعالیت برنامه متوقف نمی‏شود و پس از اولین Restart سیستم، فایل اجرا نخواهد شد. اما اگر می‏خواهید که فایل به هیچ وجه اجرا نشود و کاملا از لیست Autoruns پاک شود بر روی آن راست کلیک کرده و سپس Delete را انتخاب کنید.

شناسایی برنامه‏ های مشکوک
برای پی بردن به برنامه‏های ویروسی و تفکیک آن‏ها از برنامه‏های مربوط به ویندوز و برنامه‏های سالم دیگر، باید به قدر کافی آزمایش کرده باشید و تجربه بدست آورده باشید. اما در اینجا به ذکر چند نکته در مورد تشخیص برنامه‏های سالم از ناسالم می‏پردازیم:
1. اصولا برنامه‏هایی که در ستون‏های Publisher و Description دارای اطلاعاتی نباشند بسیار مشکوک به ویروس هستند، چرا که دارای هویت نیستند.
2. اگر نام برنامه برای شما آشنا بوده با اطمینان نمی‏شود گفت که ویروس نیست. در بیشتر مواقع ویروس‏ها با نام‏هایی ظاهر می‏شوند که بخشی از تشکیلات ویندوز تصور می‏شوند، مانند Diskfix ،SearchHelper و... .
3. ویروس‏ها معمولاً  در تب Logon قرار می‏گیرند (اما نه همیشه!).
4. همواره به تاریخ ایجاد و تغییر فایلها که در Properties هر فایل در قسمت Modified درج میشود توجه کنید. اگر تاریخ ایجاد آن به چند روز پیش برگردد باید تا حد زیادی به آن مظنون شوید.
5. به مسیر فایل نیز نگاه کنید. در اکثر مواقع ویروس‏ها در مسیر C:\WINDOWS و یا C:\WINDOWS\system32 ذخیره می‏شوند.
6. به آیکون فایل در سمت چپ نام برنامه نیز نگاه کنید. ویروس‏ها معمولا دارای آیکون‏های ویندوزی آشنا هستند.

در پایان اگر هنوز مشکوک هستید بر روی آیتم مورد نظر در نرم‏افزار راست کلیک کرده و بر روی گزینه Search Online کلیک کنید تا هویت فایل به صورت آنلاین از طریق اینترنت بررسی شود.

پاک‏سازی ویروس
وقتی شما مطمئن شدید که مظنونتان ویروس است به ترتیب زیر عمل کنید:
1. آیتم مورد نظر را در نرم‏افزار Autoruns پاک (Delete) کنید.
2. پروسه‏های مربوطه را در Task Manager با فشردن کلید End Proccess قطع کنید.
3. فایل‏های EXE و یا DLL که مسیرشان را قبلاً مشاهده کردید، پیدا و پاک کنید و یا به صورتی قرنطینه کنید که نتوانند به صورت خودکار اجرا شوند.
4. سیستم را Restart کنید.

پس از Restart سیستم موارد زیر را چک کنید:
1. در نرم‏افزار Autoruns ببینید که آیتم‏های مورد نظر دوباره برگشتند یا خیر.
2. در Task Manager ببینید پروسه‏های مربوط به ویروس وجود دارند یا نه.
3. آیا رفتارهایی که شما را به ویروسی بودن سیستم‏تان مظنون کرد هنوز وجود دارند؟ (مانند ارورهای مختلف).

اگر پاسخ سوال‏های بالا منفی باشد باید خوشحال باشید که خودتان بدون آنتی ویروس سیستم‏تان را پاک‏سازی کردید!

نکته‏ای مهم
این آموزش شاید برای همه افراد کارساز نباشد و کاربران حرفه‏ای هستند که با صبر و حوصله و کسب تجربه کافی به انجام مراحل می‏پردازند. باید توجه داشته باشید که در بعضی مواقع پاک‏سازی ویروس‏ها سخت‏تر از آنچه هست که گفته شد و احتمالاً مجبور می‏شوید چندین بار مراحل بالا را تکرار کرده و هر بار با دقت بیشتری در مورد آیتم‏های مظنون خود تحقیق کنید. یا در بعضی مواقع با پاک کردن آیتم در Autoruns و یا قطع کردن پروسه ویروس، دوباره پروسه ساخته می‏شود و یا فایل ویروس به راحتی پاک نمی‏شود و... . که اصولاً در این زمانها مجبوریم سخت‏گیرانه‏تر برخورد کنیم و پروسه‏های خود ویندوز مانند explorer.exe را ببندیم تا کارمان تمام شود. با کمی آزمون و خطا می‏توانید به هدفتان برسید.

منبع:ترفندستان
ویرایش و تلخیص: آکاایران



           
پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, :: 22:57
شادی

مقابله با هک در یاهو مسنجر

 

معمول ترين و آسانترين راه برای هكران، هك در ياهو مسنجر است

چگونه در ياهو مسنجر با هك مقابله كنيم؟

در ياهو مسنجر جديد براي مقابله با هك تنظيمات مناسب جدي را در اختيار قرار داده است

براي فعال كردن آن مي بايستي

1- گزينه Messenger را در ياهو مسنجر انتخاب كنيد.

2- روي گزينه preferences ... كليك نماييد.

3- در صفحه اي كه باز مي شود در قسمت Connection گزينه firewall with no proxies را انتخاب كنيد.

4- سپس ok كنيد.

5- از ياهو مسنجر خارج شده دوبارهlogin نماييد.

اكنون ياهو مسنجر شما داراي firwall مي باشد.


نكات ايمني براي مقابله با هك

1- از دريافت فايل هاي ناشناس جدداً خودداري كنيد.

2- چنانچه فايلي دريافت كرديد قبل از اجرا، راست كليك كرده و با مطالعه properties از نوع فايل مطمئن باشيد فايل اجرايي نمي باشد.

3- عكس هاي غالباً با پسوند .jpg و .gif مي باشد. در صورتي كه پسوند هاي مشكوك و يا اجرايي مانند .exe داشت با shift+delet آن را پاك كنيد.

4- از voice chat بپرهيزيد.

5- چنانچه به شخصي مشكوك هستيد يا ايجاد مزاحمت مي نمايد id شخص را به هيچ وجه add نكرده و در صورت add بودن delet كنيد و سپس ignore نماييد.
ویرایش و تلخیص: آکاایران



           
جمعه 8 دی 1391برچسب:, :: 14:52
شادی

 

برداشتن محدودیت راست کلیک در بعضی از صفحات وب

 


حتما با وبلاگهایی رو به رو شده اید که راست کلیک را ممنوع کردند و به جای آن یک پیغام ظاهر میشود اگر در این صفحات احتیاج ضروری به راست کلیک داریدبه روش زیر عمل کنید

ابتدا با کلید موس راست کلیک کنید و بدون آنکه انگشت خود را از روی موس بردارید کلید ESC را فشار دهید تا پنجره پیغام بسته شود. سپس انگشت خود را از روی موس بردارید خواهید دید که منوی راست کلیک ظاهر میشود

البته بعضی از وبلاگ نویس ها زرنگ تر از این حرفها هستند واین عمل در وبلاگ آن ها فایده ای ندارند
ویرایش و تلخیص: آکاایران

 



           
جمعه 8 دی 1391برچسب:, :: 14:50
شادی

 

جان میدهم به گوشه زندان سرنوشت
سر را به تازیانه او خم نمیکنم!
افسوس به دوروزه هستی نمیخورم
زاری بر این سراچه ماتم نمیکنم...
ای سرنوشت مرد نبردت منم بیا! 
زخمی دگر بزن که نیافتاده ام هنوز
شادم از این شکنجه خدا را،مکن دریغ
روح مرا در آتش بیداد خود بسوز !
ای سرنوشت،هستی من در نبرد توست
بر من ببخش زندگی جاودانه را!
منشین که دست مرگ زبندم رها کند فریدون مشیری

 

در پشت چارچرخه فرسوده ای / كسی
خطی نوشته بود:
"من گشته ام نبود !
تو دیگر نگرد
نیست!"...

گر خسته ای بمان و اگر خواستی بدان:
ما را تمام لذت هستی به جستجوست.
پویندگی تمامی معنای زندگی ست.
هرگز
"نگرد! نیست"
سزاوار مرد نیست... فریدون مشیری

 

از همان روزی که دست حضرت قابیل
گشت آلوده به خون حضرت هابیل
از همان روزی که فرزندان آدم
زهر تلخ دشمنی در خون شان جوشید
آدمیت مرد
گرچه آدم زنده بود
از همان روزی که یوسف را برادرها به چاه انداختند
از همان روزی که با شلاق و خون دیوار چین را ساختند
آدمیت مرده بود
بعد دنیا هی پر از آدم شد و این آسیاب
گشت و گشت
قرنها از مرگ آدم هم گذشت
ای دریغ
آدمیت برنگشت
قرن ما
روزگار مرگ انسانیت است... فریدون مشیری

 

من نمیگویم درین عالم
گرم پو، تابنده، هستی بخش
چون خورشید باش
تا توانی
پاک، روشن
مثل باران
مثل مروارید باش فریدون مشیری

 

ای بینوا که فقر تو تنها گناه تست
در گوشه ای بمیر که این راه راه تست
این گونه گداخته جز داغ ننگ نیست
وین رخت پاره دشمن حال تباه تست
در کوچه های یخ زده بیمار و دربدر
جان میدهی و مرگ تو تنها پناه تست
باور مکن که در دلشان میکند اثر
این قصه های تلخ که در اشک و آه تست
اینجا لباس فاخر که چشم همه عذرخواه تست
در حیرتم که از چه نگیرد درین بنا
این شعله های خشم که در هر نگاه تست فریدون مشیری

 

من سکوت خویش را گم کرده ام
لاجرم در این هیاهو گم شدم
من که خود افسانه می پرداختم
عاقبت افسانه مردم شدم
ای سکوت ای مادر فریاد ها
ساز جانم از تو پر آوازه بود
تا در آغوش تو ، راهی داشتم
چون شراب کهنه شعرم تازه بود
در پناهت برگ و بار من شکفت
تو مرا بردی به شهر یاد ها
من ندیدم خوشتر از جادوی تو
ای سکوت ای مادر فریاد ها
گم شدم در این هیاهو گم شدم
تو کجایی تا بگیری داد من
گر سکوت خویش را می داشتم
زندگی پر بود از فریاد من فریدون مشیری

 

چنان فشرده شب تیره پا که پنداری
هزار سال بدین حال باز می ماند
به هیچ گوشه ای از چارسوی این مرداب
خروس ایه آرامشی نمی خواند
چه انتظار سیاهی
سپیده می داند ؟ فریدون مشیری

 

دور یا نزدیک راهش می توانی خواند
هرچه را آغاز و پایانی است
حتی هرچه را آغاز و پایان نیست
زندگی راهی است
از به دنیا آمدن تامرگ
شاید مرگ هم راهی است
راهها را کوه ها و دره هایی هست
اما هیچ نزهتگاه دشتی نیست
هیچ رهرو را مجال سیر و گشتی نیست
هیچ راه بازگشتی نیست
بی کران تا بی کران امواج خاموش زمان جاری است
زیر پای رهروان خوناب جان جاری است
آه
ای که تن فرسودی و هرگز نیاسودی
هیچ ایا یک قدم دیگر توانی راند؟
هیچ ایا یک نفس دیگر توانی ماند ؟
نیمه راهی طی شد اما نیمه جانی هست
باز باید رفت تا در تن توانی هست
باز باید رفت
راه باریک و افق تاریک
دور یا نزدیک  فریدون مشیری

 

بهترین لحظه های روز و شبم
لحظه های شکفتن سحر است
که سیاهی شکسته پا به گریز
روشنایی گشوده بال و پر است  فریدون مشیری

 

باز کن پنجره ها را که نسیم
روز میلاد اقاقی ها را
جشن میگیرد... 
هیچ یادت هست
که زمین را عطشی وحشی سوخت
برگ ها پژمردند
تشنگی با جگر خاک چه کرد
هیچ یادت هست
توی تاریکی شب های بلند
سیلی سرما با تاک چه کرد
با سرو سینه گلهای سپید
نیمه شب باد غضبناک چه کرد
هیچ یادت هست
حالیا معجزه باران را باور کن
و سخاوت را در چشم چمنزار ببین... فریدون مشیری

 

قفسی باید ساخت
هرچه در دنیا گنجشک و قناری هست
با پرستوها
و کبوترها
همه را باید یکجا به قفس انداخت
روزگاری است که پرواز کبوترها
در فضا ممنوع است
که چرا
به حریم جت ها خصمانه تجاوز شده است
روزگاری است که خوبی خفته است
و بدی بیدار است ... فریدون مشیری

 

گفته می شد هر که با ما نیست با مادشمن است
گفتم آری این سخن فرموده اهریمن است
اهل معنا اهل دل با دشمنان هم دوستند
ای شما با خلق دشمن ؟ قلبهاتان از آهن است؟ فریدون مشیری

 

بر خاک چه نرم می خرامی ای مرد
آن گونه که بر کفش تو ننشیند گرد
فردا که جهان کنیم بدرود به درد
آه آن همه خاک را چه می خواهد کرد فریدون مشیری

 

تاج از فرق فلک برداشتن ،
جاودان آن تاج بر سرداشتن :
در بهشت آرزو ره یافتن،
هر نفس شهدی به ساغر داشتن،
روز در انواع نعمت ها و ناز،
شب بتی چون ماه در بر داشتن ،
صبح از بام جهان چون آفتاب ،
روی گیتی را منور داشتن ،
شامگه چون ماه رویا آفرین،
ناز بر افلاک اختر داشتن،
چون صبا در مزرع سبز فلک،
بال در بال کبوتر داشتن،
حشمت و جاه سلیمانی یافتن،
شوکت و فر سکندر داشتن ،
تا ابد در اوج قدرت زیستن،
ملک هستی را مسخر داشتن،
برتو ارزانی که ما را خوش تر است :
لذت یک لحظه "مادر" داشتن! فریدون مشیری

 

آیینه چون شکست
قابی سیاه و خالی
از او به جای ماند
با یاد دل که آینه ای بود
در خود گریستم
بی آینه چگونه درین قاب زیستم  فریدون مشیری

 

چرا از مرگ می ترسید
چرا زین خواب جان آرام شیرین روی گردانید
چرا آغوش گرم مرگ را افسانه می دانید
مپندارید بوم نا امیدی باز
به بام خاطر من می کند پرواز
مپندارید جام جانم از اندوه لبریز است
مگویید این سخن تلخ و غم انگیز است...
بهشت جاودان آن جاست
جهان آنجا و جان آنجاست...
نه فریادی نه آهنگی نه آوایی
نه دیروزی نه امروزی نه فردایی
جهان آرام و جان آرام
زمان در خواب بی فرجام
خوش آن خوابی که بیداری نمی بیند
سر از بالین اندوه گران خویش بردارید
در این دوران که آزادگی نام و نشانی نیست
در این دوران که هر جا هر که را زر در ترازو ،زور در بازوست
جهان را دست این نامردم صدرنگ بسپارید
که کام از یکدیگر گیرند و خون یکدیگر ریزند 
همه بر آستان مرگ راحت سر فرود آرید
چرا آغوش گرم مرگ را افسانه می دانید
چرا زین خواب جان آرام شیرین روی گردانید
چرا از مرگ می ترسید! فریدون مشیری

 



           
یک شنبه 3 دی 1391برچسب:, :: 22:11
شادی

از همان روزی که دست حضرت قابیل
گشت آلوده به خون حضرت هابیل
از همان روزی که فرزندان آدم
زهر تلخ دشمنی در خون شان جوشید
آدمیت مرد
گرچه آدم زنده بود
از همان روزی که یوسف را برادرها به چاه انداختند
از همان روزی که با شلاق و خون دیوار چین را ساختند
آدمیت مرده بود
بعد دنیا هی پر از آدم شد و این آسیاب
گشت و گشت
قرنها از مرگ آدم هم گذشت
ای دریغ
آدمیت برنگشت
قرن ما
روزگار مرگ انسانیت است...



           
یک شنبه 3 دی 1391برچسب:, :: 22:9
شادی

 

 

در پشت چارچرخه فرسوده ای / كسی
خطی نوشته بود:
"من گشته ام نبود !
تو دیگر نگرد
نیست!"...

گر خسته ای بمان و اگر خواستی بدان:
ما را تمام لذت هستی به جستجوست.
پویندگی تمامی معنای زندگی ست.
هرگز
"نگرد! نیست"
سزاوار مرد نیست...

 



           
یک شنبه 3 دی 1391برچسب:, :: 22:3
شادی


چه کسی می گوید که گرانی شده است؟!


دوره ی ارزانیست ...!

       دل ربودن ارزان!

                                 دل شکستن ارزان!

       دوستی ارزان است!

                                دشمنی ها ارزان!

    چه شرافت ارزان!
                   

                               تن عریان ارزان!

  آبرو قیمت یک تکه ی نان!

                                       

                                 

                                    و دروغ از همه چیز ارزان تر!

                                  قیمت عشق چقدر کم شده است ...

                                              کمتر از آب روان!

                                     و چه تخفیف بزرگی خوردست

                                             قیمت هر انسان

 

 

                                                                          "دکتر علی شریعتی

 

 

 



           
یک شنبه 3 دی 1391برچسب:, :: 21:3
شادی

 

8راه غیر متعارف برای دسترسی به Gmail

 

8 راه غیر متعارف برای دسترسی به Gmail

یکی از مشکلاتی که کاربران ایرانی به دلیل سرعت پایین اینترنت خود زیاد با آن برخورد میکنند استفاده از سیستم ایمیل Gmail است؛ به طوریکه به دلیل تکنولوژی های به کار رفته در Gmail لود صفحات آن با سرعت بسیار کندی صورت میگیرد و یا اصلأ گاهی پیغام های خطایی نظیر 502 (temporary) نمایش داده میشود. اما شما برای دسترسی به Inbox خود در Gmail راه های دیگری نیز دارید! راه هایی که به وسیله آنها میتوانید به Gmail با سرعتی بسیار بالاتر دسترسی پیدا کنید. در این ترفند به معرفی 8 راه غیر متعارف برای دسترسی به سرویس Gmail میپردازیم.



بدین منظور شما میتوانید از هر یک از 8 آدرس مخصوص زیر به دلخواه استفاده نمایید.
هر صفحه دارای ویژگی های خاص خود است:

حالت پایه:
http://mail.google.com/mail/?ui=html

ورژن قدیمی:
http://mail.google.com/mail/?ui=1

حالت Secure یا امن:
https://mail.google.com

حالت Safe یا ایمن:
http://mail.google.com/mail/?labs=0

حالت موبایل:
http://mail.google.com/mail/?ui=mobile یا http://m.gmail.com

حالت آیفون:
http://mail.google.com/mail/x/gdlakb-/gp

:iGoogle gadget
http://www.google.com/ig/gmailmax

حالت عدم چک نمودن نوع مرورگر:
http://mail.google.com/mail?nocheckbrowser
(این حالت مخصوص زمانی است که نمیخواهید Gmail اتوماتیک نوع ورودی شما را تشخیص دهد و خود را با آن تطابق دهد).

منبع:اکا ایران

 



           
شنبه 2 دی 1391برچسب:, :: 1:55
شادی

 



           
شنبه 2 دی 1391برچسب:, :: 1:42
شادی

قطعه‌ای ادبی از مهاتما گاندی

قطعه ای ادبی از مهاتما گاندی

من می‌‌توانم خوب، بد، خائن، وفادار، فرشته‌خو یا شیطان ‌صفت باشم/ من می توانم تو را دوست داشته یا از تو متنفر باشم/ من می‌توانم سکوت کنم، نادان و یا دانا باشم/ چرا که من یک انسانم/ و این‌ها صفات انسانى است.

 

و تو هم به یاد داشته باش:

من نباید چیزى باشم که تو می‌خواهى/ من را خودم از خودم ساخته‌ام/ تو را دیگرى باید برایت بسازد.

و تو هم به یاد داشته باش/ منى که من از خود ساخته‌ام، آمال من است، تویى که تو از من می سازى آرزوهایت و یا کمبودهایت هستند.

لیاقت انسان‌ها کیفیت زندگى را تعیین می‌کند نه آرزوهایشان/ و من متعهد نیستم که چیزى باشم که تو می‌خواهى/ و تو هم می‌توانى انتخاب کنى که من را می‌خواهى یا نه/ ولی نمی‌توانى انتخاب کنى که از من چه می‌خواهى!/ می‌توانى دوستم داشته باشى همین گونه که هستم، و من هم/ می‌توانى از من متنفر باشى بى‌هیچ دلیلى و من هم.

چرا که ما هر دو انسانیم و این جهان مملو از انسان‌هاست/ پس این جهان می‌تواند هر لحظه مالک احساسى جدید باشد/ و تو نمی‌توانى برایم به قضاوت بنشینى و حكمی صادر كنی و من هم./ قضاوت و صدور حکم بر عهده نیروى ماورایى خداوندگار است/ دوستانم مرا همین گونه پیدا می کنند و می‌ستایند/ حسودان از من متنفرند ولی باز می‌ستایند!/ دشمنانم کمر به نابودیم بسته‌اند و همچنان می‌ستایندم! /چرا که من اگر قابل ستایش نباشم/ نه دوستى خواهم داشت/ نه حسودى، نه دشمنى و نه حتی رقیبى.

 

من قابل ستایشم، و تو هم.

یادت باشد اگر چشمت به این دست نوشته افتاد/ به خاطر بیاورى آن‌هایى که هر روز می‌بینى و مراوده می‌کنى/ همه انسان هستند و داراى خصوصیات یک انسان، با نقابى متفاوت/ اما همگى جایزالخطا.

نامت را انسانى باهوش بگذار!/ اگر انسان‌ها را از پشت نقاب‌هاى متفاوتشان شناختی!/ و یادت باشد که کارى نه چندان راحت است...



           
جمعه 1 دی 1391برچسب:, :: 23:52
شادی

تبدیل مستقیم فایل‌های Word به PowerPoint

 

آموزش ورد, آموزش پاورپوینت, فایل word

فرض کنید یک فایل Word در اختیار دارید و قصد دارید از این فایل Word، یک فایل PowerPoint تهیه کنید. برای این کار چه خواهید کرد؟ بایستی بدانید یکی از قابلیت‌هایی که از نسخه 2007 به بالای مجموعه‌ی آفیس وجود دارد، امکان تبدیل مستقیم فایل‌های Word به PowerPoint است. در این ترفند به نحوه انجام این کار می‌پردازیم.

Microsoft Word 2007
در قدم اول بر روی دکمه Office در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید.
در منوی باز شده بر روی دکمه Word Options کلیک نمایید.
در پنجره باز شده، از قسمت سمت چپ، Customize را انتخاب نمایید.
اکنون از منوی Choose commands from گزینه Commands Not In The Ribbon را انتخاب نمایید.
سپس از لیست پایین آن گزینه Send to Microsoft PowerPoint را یافته و آن را انتخاب کرده و بر روی دکمه Add کلیک کنید تا این گزینه به لیست مقابل منتقل شود.
در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حال آیکن گزینه Send to Microsoft PowerPoint در نوار Quick Access قرار خواهد گرفت. این نوار در بالاترین قسمت برنامه در سمت چپ صفحه قرار دارد.
اکنون کافی است فایل Word مورد نظر خود را فراخوانی کرده و با کلیک بر روی این گزینه فایل را مستقیماً وارد محیط PowerPoint کنید.

Microsoft Word 2010
ابتدا به تب File بروید.
بر روی Options کلیک نمایید.
در پنجره باز شده، از قسمت سمت چپ، Quick Access Toolbar را انتخاب نمایید.
اکنون از منوی Choose commands from گزینه Commands Not In The Ribbon را انتخاب نمایید.
سپس از لیست پایین آن گزینه Send to Microsoft PowerPoint را یافته و آن را انتخاب کرده و بر روی دکمه Add کلیک کنید تا این گزینه به لیست مقابل منتقل شود.
در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حال آیکن گزینه Send to Microsoft PowerPoint در نوار ابزار Quick Access قرار خواهد گرفت. این نوار در بالاترین قسمت برنامه در سمت چپ صفحه قرار دارد.
اکنون کافی است فایل Word مورد نظر خود را فراخوانی کرده و با کلیک بر روی این گزینه فایل را مستقیماً وارد محیط PowerPoint کنید.

دقت کنید متونی که در نرم‌افزار Word فرمت Heading 1 داشته باشند، در محیط Powerpoint تبدیل به تیتر اسلاید خواهند شد.

منبع: ترفندستان



           

من به آمار زمین مشکوکم

اگر این سطح پر از آدمهاست

پس چرا این همه دلها تنهاست....!

بیخودی می گویند هیچکس تنها نیست

چه کسی تنها نیست همه از هم دورند....

همه در جمع ولی تنهایند

من که در تردیدم توچطور؟



           
یک شنبه 26 آذر 1398برچسب:, :: 17:12
شادی

اقدامات امنیتی به هنگام اتصال به شبکه های Wireless - آکاایران

 

اقدامات امنیتی به هنگام اتصال به شبکه های Wireless

شبکه های Wireless یا بی‌سیم مدت زمانی است که در کشور ما روند رو به رشدی داشته است. در حال حاضر در دانشگاه ها، فرودگاه ها، مراکز تجاری و اماکنی نظیر آنها دسترسی به اینترنت از طریق شبکه Wireless امکان پذیر است. اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر ایجاد به یک شبکه بی‌سیم برای همه امکان پذیر است بنابراین استفاده از آن برای مجرمان و خلافکاران نیز مجاز می‌باشد! پس شما به عنوان یک کاربر در این زمان نبایستی ایمنی سیستم خود را فراموش کنید.

یکی از ترفندهای هکرها این است که یک سرور دروغین ایجاد کرده و باعث میشوند شما به جای اتصال به سرور اصلی شبکه ناآگاهانه به کامپیوتر هکر که نقش سرور را ایفا میکند متصل شوید! به همین سادگی خودتان باعث شده اید هکر بتواند به سادگی به کامپیوتر یا لپتاپ شما نفوذ کرده و سوء استفاده نماید. برای جلوگیری از این مشکلات چه باید کرد؟ در این ترفند به معرفی اقدامات احتیاطی به هنگام اتصال به شبکه Wireless میپردازیم.

هیچگاه ناآگاهانه آن‌لاین نشوید
اگر نیازی به اینترنت ندارید، اتصال Wi-fi دستگاه خود را قطع نمایید و علاوه بر آن همواره قابلیت اتصال اتوماتیک به شبکه ها در سیستم خود غیر فعال کنید. این کار عمر باتری را نیز بیشتر می‌کند.

از شبکه مناسب و درست استفاده کنید
وقتی به شبکه بی‌سیم وصل می‌شوید، ویندوز SSIDهای (Service set Identifiers) تمام شبکه‌های این مجموعه و محدوده را به شما نشان می‌دهد.
همچنین اطمینان حاصل کنید که به شبکه درست وصل شده‌اید، برای اینکار کافی است از متصدی مربوطه در محل نام صحیح کانکشن اصلی شبکه را پرس و جو نمایید. در صورت مشاهده کانکشن های مشکوک حتماً مراتب را به مسئولان گزارش دهید.

به اشتراک گذاری پرینتر و فایل خود را قطع نمایید
این کار را حتماً صورت دهید ؛
در ویندوز XP، از منوی Start وارد My Network Places شوید. در پنجره Network Connections بر روی شبکه راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید. در پنجره محاوره پایانی در قسمت General، گزینه Client for Microsoft Networks and File and Printer Sharing for Microsoft Networks را از حالت انتخاب درآورید و سپس بر روی OK کلیک کنید.
در ویندوز ویستا قابلیت جالبی نهفته است که خود ویندوز در صورت تشخیص نا امنی شبکه، به طور خودکار حالت به اشتراک‌گذاری را لغو و این ویژگی را خاموش و غیرفعال می‌سازد. جهت کنترل و تغییر این حالت از این روش پیروی نمایید: ابتدا از منوی Start وارد Network شوید، سپس بر روی عبارت Network and Sharing Center را کلیک کنید، اگر کنار نام شبکه عبارت Public network به معنای شبکه عمومی ظاهر شد و شما به شبکه عمومی وصل شدید، فقط باید این پنجره را ببندید چون در معرض دید قرار گرفته‌اید. در غیر این صورت روی کلید Customize را از روی نام شبکه کلیک کنید. Public را انتخاب کرده و روی کلمه Next و سپس روی Close کلیک کنید.

کاری که انجام میدهید
دقت کنید از طریق اتصال به این شبکه های عمومی هرگز خرید اینترنتی نکنید، از عملیات بانکی آن‌لاین استفاده ننمایید، اطلاعات حساس و مهم را با اتصال روی اینترنت عمومی ثبت نکنید و حتی المقدور از کلمات عبور استفاده نکنید.

منبع:ترفندستان



           
جمعه 24 آذر 1391برچسب:, :: 13:42
شادی


                                

مادرم بنشین

                           میخواهم انقدر دورت بگردم

 

                                                  تا منظومه ی شمسی از اعتبار بیفتد

 



           
سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:, :: 15:37
شادی

 

نمی دانم چه می خواهم خدایا
به دنبال چه می گردم شب و روز

چه می جوید نگاه خسته من
چرا افسرده است این قلب پر سوز



ز جمع آشنایان می گریزم
به کنجی می خزم آرام و خاموش

نگاهم غوطه ور در تیرگیها
به بیمار دل خود می دهم گوش



گریزانم از این مردم که با من
به ظاهر همدم ویکرنگ هستند

ولی در باطن از فرط حقارت
به دامانم دو صد پیرایه بستند



از این مردم ، که تا شعرم شنیدند
به رویم چون گلی خوشبو شکفتند

ولی آن دم که در خلوت نشستند
مرا دیوانه ای بد نام گفتند



دل من ، ای دل دیوانه من
که می سوزی از این بیگانگی ها

مکن دیگر ز دست غیر فریاد
خدا را ، بس کن این دیوانگی ها

شاعر : فروغ فرخزاد

 

 



           
پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:فرخ زاد, :: 11:25
شادی

ما
در هیأت پروانه ی هستی
با همه توانایی ها و تمدن هامان شاخکی بیش نیستیم !
برای زمین ، هفتاد کیلو گوشت با هفتاد کیلو سنگ تفاوتی ندارد
یادمان باشد کسی مسئول دلتنگی ها و مشکلات ما نیست
اگر ردپای دزدِ آرامش و سعادت را دنبال کنیم
سرانجام به خودمان خواهیم رسید.

حسین پناهی



           
یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:, :: 9:32
شادی

زندگي زيباست
زشتي هاي آن تخصير ماست
در مسيرش هرچه نازيباست آن تدبير ماست
زندگی آب روانی است روان می گذرد
آنچه تقدیر من و توست همان می گذرد

 



           
یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:, :: 7:12
شادی

     گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

زندگی چه می گوید؟

امروز كه از خواب بيدار شدم

از خودم پرسيدم: زندگي چه مي گويد؟

جواب را در اتاقم پيدا كردم...

پنكه گفت: خونسرد باش!

سقف گفت: اهداف بلند داشته باش!

پنجره گفت: دنيا را بنگر!

ساعت گفت: هر ثانيه باارزش است!

آيينه گفت: قبل از هر كاري، به بازتاب آن بينديش!

تقويم گفت:به روز باش!

در گفت: در راه هدف هايت، سختي ها را هُل بده و كنار بزن!

زمين گفت: با فروتني نيايش كن!



           
سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:زندگی, :: 23:13
شادی

کباب ترکی

مواد لازم:
مغز ران گوساله= 500 گرم
روغن مايع= 5 قاشق غذاخوري
پودر سير= 1 قاشق چايخوري
نمك و فلفل سياه= به مقدار لازم
پياز رنده شده= 1 عدد
گوجه فرنگي رنده شده= 2 عدد
آويشن= 1 قاشق مربا خوري
سير= 2-3 حبه
آلومينيوم و يا كاغذ روغني= 1 تكه
نان= چند تكه
گوجه فرنگي= 3-4 عدد
پياز= 2 عدد
فلفل كبابي =3-4 عدد
طرز تهیه:
گوشت را به تكه هاي نازك به اندازه كف دست ببريد . مواد سس را آماده كنيد و گوشت را داخل اين سس بگذاريد تا چند ساعت داخل اين سس در يخچال بماند . گوشت را از سس در بياوريد و روي آلومينيوم فويل اول سه چهار تكه در پايين بعد روي آن همه تكه هاي گوشت را بچينيد و با آلومينيوم محكم بپوشانيد . آن را در فريزر بگذاريد تا خوب يخ بزند بعد از آن كه از فريزر در آورديد قبل از اين كه يخش باز شود برشهاي خيلي نازك بزنيد . در يك ماهي تابه روغن بريزيد و گوشت را سرخ كنيد . پودر سير ، نمك و فلفل به آن اضافه كنيد . لاي نان را با گوشت ، پياز خلال شده ، برشهاي گوجه و فلفل پر كنيد ( سس گوشت را با پياز رنده شده - گوجه فرنگي رنده شده - روغن مايع - آويشن - سير له شده - نمك و فلفل تهيه كنيد ).
نكته :1- اين غذا براي بچه هايي كه از خانه به مدرس تغذيه مي برند بسيار مغذي مي باشد 2- مقداري پروتئين و آهن به بدن مي رساند.اين مقدار مواد براي 4 نفر در نظر گرفته شده است



           
پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:, :: 10:56
شادی

 

زیبایی های زندگی ! ( تصویری) www.taknaz.ir

 

 

زیبایی های زندگی ! ( تصویری) www.taknaz.ir

 



           
چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:عکس از طبیعت, :: 23:5
شادی

ساوارین میوه ای :

ساوارین میوه ای

  • مايه خمير 12 گرم
  • شكر دو قاشق چايخوري
  • آرد 115-125 گرم و یک ق س
  • نمك به ميزان لازم
  • آب ولرم پيمانه
  • وانيل قاشق چايخوري
  • تخم‌مرغ دو عدد
  • مارگارين ذوب‌شده 60 گرم
  • مواد لازم براي شربت (سيروپ):
  • شكر 455 گرم
  • آب 560 ميلي‌ليتر
  • چوب دارچين نصف يك عدد
  • برگ بو يك عدد
  • پرتقال و لیمو ترش يك عدد
  • تخم گشنيز يك قاشق غذاخوري
  • مواد لازم براي تزيين:
  • مارمالاد زردآلوو هلو كمپوت‌شده، انبه و گيلاس به ميزان لازم

 
طرز تهيه:
ساوارين يك شيريني فرانسوي خوشمزه و البته بسيار زيباست. شايد در نگاه اول تهيه اين شيريني سخت به نظر بيايد اما كافي است دست به كار شويد و به همراه من اين شيريني را درست كنيد.
ابتدا مايه خمير، شكر و يك قاشق سوپخوري آرد را با آب ولرم مخلوط كرده و در ظرفي در بسته مي‌ريزيم و در دماي محيط قرار داده تا عمل بيايد.
آرد را در كاسه‌اي ريخته، شكر ريز و نمك را به آن اضافه كرده و هم مي‌زنيم. تخم‌مرغ‌ها و وانيل را با چنگال هم زده و به مواد افزوده و به مدت پنج دقيقه با دور متوسط همزن مي‌زنيم. سپس مارگارين آب‌شده را به تدريج اضافه كرده و هم مي‌زنيم. مايه خمير عمل آمده را نيز افزوده و مخلوط مي‌كنيم. خمير به دست آمده را در قيف بزرگي ريخته و در قالب گرد تو خالي (حلقه‌اي) 22 سانتي‌متري كه با كره چرب كرده و كمي آرد بر سطح آن پاشيده‌ايم مي‌ريزيم. قالب را در محلي گرم قرار مي‌دهيم تا حجم آن دو برابر شود. سپس به مدت 20 دقيقه در فر با حرارت 220 درجه سانتي‌گراد مي‌گذاريم تا طلايي شود.

طرز تهيه شربت:
ابتدا شكر و آب را در يك قابلمه مي‌ريزيم. پرتقال و ليموترش را با پوست برش زده و درون قابلمه ريخته، برگ بو، چوب دارچين و تخم گشنيز را افزوده و قابلمه را بر روي حرارت ملايم قرار مي‌دهيم تا به جوش بيايد. پنج دقيقه پس از جوشيدن، ظرف را از روي حرارت بر مي‌داريم. شربت را درون ظرف بزرگتري ريخته، ساوارين سردشده را درون شربت داغ مي‌گذاريم تا كاملا به شربت آغشته و كمي نرم شود. سپس كيك را از شربت خارج كرده و بر روي ديس مورد نظر گذاشته و تمام سطح آن را به وسيله قلم‌مو به مارمالاد زردآلوي رقيق‌شده آغشته مي‌كنيم و روي ساوارين را با كمپوت هلو و انبه مي‌پوشانيم و در مركز آن گيلاس‌ها را قرار مي‌دهيم و سطح ميوه‌ها را هم مارمالاد زردآلو مي‌ماليم تا براق شود.

 



           
چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 10:24
شادی

اثرات مخرب رایانه روی سلامت

با استفاده زیاد از رایانه می‌توانید به سندرم تونل مچ یا دردهای گردن یا پشت مبتلا شوید. در این مقاله مـی‌خـواهـیـم در مـورد انواع بیماری‌های ناشی از حرکات و فشارهای مکرر صحبت کنیم.
به نظر می‌رسد که تقریبا همه جوانب زندگی ما وابسته به استفاده از رایانه است. به همین دلیل است که امروزه بیماری‌هایی ناشی از فشارهای تکراری یاRSL متداول‌تر شده است.
یـکــی از مـهــم‌تــریــن انــواع ایــن بـیـمــاری‌هــا سـنــدرم تــونــل مــچ یـا تاندونیت است. هر چند RSL هم می‌تواند در مشکلات گردن، شانه، کمر و پشت بروز کند.

استفاده از کامپیوتر بیش از چند ساعت در روز می‌تواند باعث ابتلا به ایـــن مــشــکـــلات شــود. هـمـچـنـیــن کیبوردهایی که برای بالا بردن سرعت تـایـپ اسـتفاده می‌شوند و استفاده مداوم از موس می‌تواند باعث صدمه زدن بـــه تـــانـــدون‌هـــا، اعــصـــاب و بافت‌های دست شود.

در مـــراحـــل اولــیـــه، خـسـتـگــی، بی‌حسی و ناراحتی عمومی در محل آسـیـــب‌دیـــده احــســـاس مـــی‌شــود. خارش، سردی و بی‌حسی نیز در دست‌ها احساس می‌شود. همچنین مـمـکـن اسـت احـسـاس نـاتـوانـی و ناهماهنگی در دست‌ها کنید. حتی ممکن است از فرط درد، شب‌ها از خـــواب بــیـــدار شـــویــد و قـسـمــت آسیب‌دیده نیاز به ماساژ دادن پیدا کند. این علائم معمولا بعد از فعالیت طولانی رخ می‌دهد و پس از اتمام کار خود به خود بـرطـرف مـی‌شـود. هـر چـنـد در طـول زمان ناحیه آسیب‌دیده حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر می‌شود و حتی فعالیتی غیرمرتبط با آن ناحیه هم باعث بروز درد در آن می‌شود. اگر این عارضه مورد درمان قرار نگیرد، خیلی زود وخیم‌تر خواهد شد.

بهتر است اگر یکی از این علائم را در خود مشاهده کردید، زود این مساله را با مشاور پزشکی خود در میان بگذارید. درمان فوری احتمال عوارض وخیم‌تر را کاهش خواهد داد. بنابر نواحی آسیب‌دیده درمان RSL ترکیبی از درمان‌ها، حتی شکسته‌بندی کردن مچ و دست است. در موارد وخیم‌تر ممکن است عمل جراحی هم مورد نیاز باشد. نوع درمان و شدت آسیب‌دیدگی در هر بیمار متفاوت است. راه‌های بسیاری برای پیشگیری از این آسیب‌ها وجود دارد. یکی از آنها این است که مانیتور را دورتر و پایین‌تر از محل نشستن خود قرار دهید. صندلی و کیبوردتان باید طوری تنظیم شوند که ران‌ها و ساعدتان روی هم قرار گیرند. اگر ارتفاع میز مانع این است، بهتر است که کیبورد را روی پایتان قرار دهید. حتما صاف بنشینید و از قوز کردن پرهیز کنید. نباید طوری بنشینید که نیاز باشد برای دسترسی به کیبورد یا خواندن آنچه روی مانیتور است، به جلو خم شوید. هرازچندگاهی کمی جابه‌جا شوید یا بلند شده و کمی قدم بزنید.

یکی از اشتباهات متداول این است که مراقب طریقه قرارگیری‌مان نیستیم، بویژه قرار گرفتن مچ‌ها و پشتمان. مچ شما نباید هنگام تایپ کردن روی جایی قرار بگیرد یا خم شود. بعد از مدتی به مچ‌ها استراحت بدهید.

یکی دیگر از اشتباهات در رابطه با استفاده از کـیـبـورد هـنـگـامـی است که می‌خواهیم از بعضی دستورها مثلا “CTRL-F” یا “ALT-C” استفاده کنیم. در این مواقع ممکن است بخواهید از یک دست استفاده کرده و انگشتان را برای تماس با دکمه دیگر امتداد دهید. استفاده مداوم و طولانی از این حـرکـات ممکن است باعث بروز مـشـکـل در دسـت‌ها و انگشتانتان شود. حتما برای تایپ کردن از هر دو دستتان استفاده کنید.

برای جلوگیری از مشکل کمر و پـشـت، حـتـمـا صـاف پـشـت رایـانه بنشینید. اگر لازم بود می‌توانید از یک بالشتک تکیه‌گاه هم استفاده کنید. هرازچندگاهی وضعیت نشستن خود را بررسی کنید.

هـنـگــام تــایـپ کـردن از فـونـت مناسب استفاده کنید تا نیازی نباشد که برای خواندن مطالب به جلو خم شـویـد یـا قـوز کـنـید. از رنگ‌های مناسب نیز استفاده نمایید تا باعث ناراحتی چشما‌نتان نشود. قرار دادن دستگاه موس نزدیک به کیبورد نیز مـی‌تـوانـد از بـعـضـی ناراحتی‌ها و مشکلات مربوط به گردن و شانه جلوگیری کند.
هـنـگــام اسـتـفــاده از بــازی‌هــای رایــانـه‌ای نـیـز رعـایـت ایـن نـکـات ضروری است.

بالا بردن قدرت و انعطاف‌ بدنی، میزان خستگی بدن را کاهش می‌دهد. پس همواره ورزش کنید. بعد از اتمام یک روز بلند کاری، در یک وان آب گرم دراز بکشید یا دوش آب گرم بگیرید. این خستگی شما را از بین خواهد برد.
این موارد را برای فرزندانتان نیز رعایت کنید و حتما به آنها خاطرنشان کنید که این نکات را رعایت کنند تا مشکلی ایجاد نشود.



           
سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:, :: 23:0
شادی

کیک زغال اخته     کیک زغال اخته:

مواد اولیه:

آرد                                                  دو و نيم پيمانه

 شكر                                              يك و نيم پيمانه

 شير                                                                            يك پيمانه

 كره                                                                    150 گرم

بيكينگ‌پودر                                 نصف قاشق چايخوري

 تخم‌مرغ                                                           پنج عدد

 زغال اخته                                                يك پيمانه

 آب                                                                           يك پيمانه

 وانيل                                           1/4 قاشق چايخوري

 

طرز تهیه

سفيده و زرده تخم‌مرغ‌ها را جدا مي‌كنيم. سفيده‌ها را با دور تند همزن مي‌زنيم تا فرم بگيرد، طوري كه از ظرف نريزد. كره و شكر را در ظرف ديگري ريخته و هم مي‌زنيم. زرده‌هاي تخم‌مرغ و وانيل را به مخلوط شكر افزوده، هم زده تا كرم رنگ و كشدار شود. سپس سفيده را افزوده و با ليسك به آرامي هم مي‌زنيم و در انتها شير را مي‌افزاييم. آرد و بيكينگ‌پودر را مخلوط كرده، دو بار الك مي‌كنيم و به مايه كيك اضافه مي‌كنيم. كيك را در فري كه از قبل با حرارت 175 درجه سانتي‌گراد (350 درجه فارنهايت) گرم شده، مي‌گذاريم تا بپزد.(بهتر است در ابتداي پخت در فر را باز بگذاريد تا كيك پف نكند) زغال اخته را با آب جوشانده، سپس مي‌گذاريم تا سرد شود. هسته‌هاي زغال اخته را جدا كرده و به همراه چهار پيمانه شكر برروي حرارت مي‌گذاريم تا سفت شود. سپس آن را از روي حرارت بر مي‌داريم تا مانند ژله خودش را بگيرد. مي‌توانيد از اين ژله طبيعي براي تزيين كيك استفاده كنيد. البته در صورت دلخواه مي‌توانيد كيك را از وسط برش زده و ميان كيك يك لايه ژله زغال اخته بريزيد.

نكته:

مي‌توانيد ژله زغال اخته را در يخچال براي مدت طولاني نگهداري كنيد.



           
دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:, :: 23:35
شادی

روش تهیه کاپدگی

 

 

 

این غذا از جمله غذاهای محبوب تایلندی می‌باشد که در دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا هم به گونه های متفاوت طبخ می‌شود. این غذا به ذایقه ایرانی بسیار نزدیک و در عین حال غذایی خوش خوراک است.
کاپدگی

مواد لازم برای 6 نفر:

سینه مرغ                    1 عدد، خرد شده

هویج کوچک                   3 عدد، نگینی خرد شده

پیاز                                 1 عدد بزرگ، خرد شده

سیر                               2 حبه، ریز شده

گوجه فرنگی متوسط      3  عدد، نگینی خرد شده

سویا سس                    به مقدار لازم

پودر فلفل قرمز              به مقدار لازم

ساقه پیازچه                  به مقدار لازم

تخم مرغ                        4 عدد

سرکه                            5 قاشق غذاخوری

برنج دم کرده                  5 پیمانه

 

* به دلخواه می‌توان گوشت یا میگو را جایگزین کرد.

کاپدگی

طرز تهیه:

مرحله 1 - سیر را در کمی روغن تفت دهید، سپس سینه خرد شده مرغ را افزوده و با هم سرخ کرده تا پخته شود.

 

مرحله 2 - به ترتیب سویا سس، هویج، پیاز، سرکه، فلفل قرمز و تخم مرغ را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا تخم مرغ‌ها خوب با مواد مخلوط شود.

 

مرحله 3 - گوجه ها را به مواد اضافه کنید. لازم به ذکر است که مواد بایستی فقط تفت داده شود که سبک شود و نیازی به سرخ کردن آن‌ها نیست.

 

مرحله 4 - برنج را به مخلوط مواد بیافزایید و تفت دهید و در صورت نیاز سویا سس بیشتری بریزید تا برنج کاملا قهوه ای شود.

 

مرحله 5 - در آخر پیازچه را افزوده و غذای آماده شده را در ظرف مورد نظر سرو نمایید. این غذا معمولا با لیموترش تازه و خیار سرو می‌شود.

منبع:تبیان



           
یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, :: 14:57
شادی

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, :: 11:32
شادی

 



شب آرامی بود
می روم در ایوان، تا بپرسم از خود
زندگی یعنی چه؟

مادرم سینی چایی در دست
گل لبخندی چید ،هدیه اش داد به من
خواهرم تکه نانی آورد ، آمد آنجا
لب پاشویه نشست

پدرم دفتر شعری آورد، تکيه بر پشتی داد
شعر زیبایی خواند ، و مرا برد، به آرامش زیبای یقین
با خودم می گفتم:

زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست
زندگی فاصله آمدن و رفتن ماست
رود دنیا جاریست
زندگی ، آبتنی کردن در این رود است
وقت رفتن به همان عریانی؛ که به هنگام ورود آمده ایم
دست ما در کف این رود به دنبال چه می گردد؟

هیچ!

زندگی ، وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند
شاید این حسرت بیهوده که بر دل داری
شعله گرمی امید تو را، خواهد کشت
زندگی درک همین اکنون است
زندگی شوق رسیدن به همان
فردایی است، که نخواهد آمد
تو نه در دیروزی، و نه در فردایی
ظرف امروز، پر از بودن توست
شاید این خنده که امروز، دریغش کردی
آخرین فرصت همراهی با، امید است
زندگی یاد غریبی است که در سینه خاک
به جا می ماند

زندگی ، سبزترین آیه ، در اندیشه برگ
زندگی، خاطر دریایی یک قطره، در آرامش رود
زندگی، حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر
زندگی، باور دریاست در اندیشه ماهی، در تنگ
زندگی، ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق
زندگی، فهم نفهمیدن هاست
زندگی، پنجره ای باز، به دنیای وجود
تا که این پنجره باز است، جهانی با ماست
آسمان، نور، خدا، عشق، سعادت با ماست
فرصت بازی این پنجره را دریابیم
در نبندیم به نور، در نبندیم به آرامش پر مهر نسیم
پرده از ساحت دل برگیریم
رو به این پنجره، با شوق، سلامی بکنیم

زندگی، رسم پذیرایی از تقدیر است
وزن خوشبختی من، وزن رضایتمندی ست
زندگی، شاید شعر پدرم بود که خواند
چای مادر، که مرا گرم نمود
نان خواهر، که به ماهی ها داد
زندگی شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم
زندگی زمزمه پاک حیات ست ، میان دو سکوت
زندگی ، خاطره آمدن و رفتن ماست
لحظه آمدن و رفتن ما ، تنهایی ست
من دلم می خواهد
قدر این خاطره را دریابیم.

 



           
شنبه 30 آبان 1391برچسب:زندگی,سهراب سپهری, :: 10:25
شادی

گفتند: شکست یعنی تو یک انسان در هم شکسته ای!

گفت: نه ! شکست یعنی من هنوز موفق نشده ام.

 

گفتند: شکست یعنی تو هیچ کاری نکرده ای.

گفت: نه! شکست یعنی من هنوز چیزی یاد نگرفته ام.

 

گفتند: شکست یعنی تو یک آدم احمق بودی.

گفت: نه! شکست یعنی من به اندازه کافی جرات و جسارت داشته ام.

 

گفتند: شکست یعنی تو دیگر به آن نمی رسی.

گفت: نه شکست یعنی می باید از راهی دیگر به سوی هدفم حرکت کنم.

 

گفتند: شکست یعنی تو حقیر و نادان هستی

گفت: شکست یعنی من هنوز کامل نیستم.

 

گفتند: شکست یعنی تو زندگیت را تلف کردی.

گفت: نه! شکست یعنی من بهانه ای برای شروع کردن دارم.

 

گفتند: شکست یعنی تو دیگر باید تسلیم شوی!

گفت: نه! شکست یعنی من باید بیشتر تلاش کنم.

 

از دوست خوبم آقای افشین دبیری نیز بخاطر این جمله زیبا ممنونم:

 آبشار با سقوط آغاز می شود!



           
شنبه 27 آبان 1391برچسب:, :: 22:43
شادی

     به نام یگانه خالق هستی 

راز دلار :

 

بی شک باید  سمبولیسم و نماد گرایی را جز لاینفک جریان فراماسونری دانست جریانی که موجودیت آن بیش از هر تمدن دیگری با پاگانیسم مصر باستان گره خورده است . که قبلا در مقاله ای دیگر با عنوان "نماد های ماسونی مصر باستان" مفصل به آن پرداختم

اصولا صحبت از نماد گرایی ماسونی نه در این مجال بلکه خود فرصتی مفصل می طلبد اما آنچه قصد دارم در این جستار به آن بپردازم صرفا نماد گرایی این جریان در دلار آمریکاست که به طرز شگفت انگیزی گویا مرامنامه و مانیفست یهودی– فراماسونری  آنهاست تا وسیله ای برای داد و ستد.

 

ششم ژوئیه سال 1785کنگره آمریکا ( که در آن زمان، تنها یک مجلس بود) به اتفاق آراء دلار«« Dollar  را واحد پول آن کشور قرار داد.

 

 پیش از استقلال ایالات متحده یعنی در 4 ژوئیه 1776 ، پول انگلستان (لیره) در 13 مهاجر نشین انگلیسی آمریکای شمالی رایج بود.

 در جریان انقلاب، آمریکائیان سکه نقره ای اسپانیا به نام «دلار» را که در مکزیک رایج بود وسیله داد و ستد قرار داده دادند و به همین دلیل نام پول ملی خود را «دلار» گذاشتند.

سکه دلار نقره ای از قرن چهاردهم بیش از سه قرن به نام «تالرThaler، دالر، تلار و دلار» در اروپا رایج بود که اسپانیایی ها آن را حفظ کردند و به مستعمرات خود در قاره آمریکا منتقل ساختند.

اس با خط عمودی« $» که علامت بین المللی دلار است نیز از اسپانیایی ها اقتباس شده که پول خود را با علامت P (پی) مشخص می کردند و این «P» در آمریکای شمالی به تدریج و در جریان نوشتن به شکل «$» درآمد.(1

روند گنجاندن نمادهای یهودی – ماسونی در اسکناس 1 دلاری ختم نگشت و تمامی اسکناسهای بعد از آن نیز از این امر مستثنا نبودند.

 

اما اسکناس 1 دلاری به عنوان نخستین اسکناس و از طرفی دیگر به لحاظ تعدد نشانه های ماسونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که کشف رمز از آن نیات پشت پرده و مخوف طراحان نظم نوین جهانی را آشکار می سازد.

پیش از پرداختن به این مسئله توضیحی اجمالی  راجع به برخی  اعداد مقدس ماسونها را لازم می دانم .

نخستین عدد 9 است که به حلقه 9 نفره زنجیره ماسونها ، تعداد استادانی که در جستجوی حیرام رفتند تعداد ضربه های درجه استادی و...(3) اشاره دارد.

 دومین عدد 11 است که آن نیز به دوستون بواز و جاکین که بنا بر اعتقاد ماسونها  در ابتدای معبد سلیمان قرار داشتند، عرض حمایل استاد به سانتی متر (مجموع ستارگان 5 و 6 پر)، تنها عدد دورقمی که اکر برعکس شود تغییر نمی کند و ...(4) اشاره دارد.

 

سومین عدد 13 است که بی شک از مهمترین نشانه های  تعلق فراماسونری به یهودیان و مصر باستان است که دلایلی از قبیل اتفاق موسوم به  پوریم در 13 فروردین در عهد خشایار شاه ، 13 تکه از بدن اوزیریس که توسط ایسیس(خدایان مصر باستان) پیدا شد ، خیانت سیزدهمین نفر(یهودا اسکاریوتی) به حضرت مسیح (ع) و ... مد نظر است.

چهارمین عدد 33 است که اشاره دارد  به 33 رتبه و درجه فراماسونری ، حاصل ضرب عدد مقدس ماسونها یعنی یازده در سه مرتبه شاگردی- ابزار یاری و استادی (11* 3=33) ، سن حضرت مسیح هنگام کشته شدن(البته به نشان تمسخر مسیح توسط یهودیان) و...

پس از این مقدمه نسبتا طولانی در ذیل به ترتیب به برخی از نشانه ها ی یهودی- ماسونی موجود در یک دلاری اشاره می گردد: 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 27 آبان 1391برچسب:, :: 21:58
شادی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


تعداد بازدیدکنندگان :
تعداد افراد آنلاین :

كد موسيقي براي d Music By RoozGozar.cOm--->وبلاگ


انتخاب بهترين وبلاگ ماه