حرف حساب

 

مواد لازم برای 4 نفر:
ـ 2 قاشق سوپ‌خوری روغن مایع گیاهی
ـ یك چهارم قاشق چای‌خوری ادویه معمولی
ـ یك چهارم قاشق چای‌خوری ادویه كاری
ـ 2 عدد پیاز (خرد شود)
ـ یك حبه سیر (رنده شود)
ـ نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده‌شده
ـ یك قاشق چای‌خوری پودر تخم گشنیز
ـ یك قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز
ـ یك قاشق چای‌خوری نمك
ـ 400 گرم گوجه‌فرنگی (خرد شود)
ـ 2 قاشق سوپ‌خوری آب لیموترش
ـ 350 گرم فیله مرغ (به صورت تكه‌های متوسط خرد شود)
ـ 2 قاشق سوپ‌خوری برگ گشنیز خرد شده
ـ 3 عدد فلفل سبز تند (خرد شود)
ـ یك دوم فلفل دلمه‌ای قرمز (درشت خرد شود)
ـ یك دوم فلفل دلمه‌ای سبز (درشت خرد شود)
ـ چند برگ گشنیز تازه برای تزئین
طرز تهیه:
قابلمه متوسطی آماده كنید و روغن را در آن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید. حالا پیاز خردشده را داخل روغن ریخته و كمی حرارت دهید تا نرم شود. سپس ادویه‌را به آن اضافه كرده و همراه پیاز كمی تفت دهید. پس از آن سیر و زنجبیل را به پیاز افزوده و 5دقیقه حرارت دهید تا همزمان با پیاز سرخ شوند.
حالا در كاسه دیگری پودر گشنیز، پودر فلفل قرمز، نمك، گوجه‌فرنگی و آب لیموترش را با دستگاه همزن یا گوشتكوب برقی به سس تبدیل كنید. این سس را به قابلمه منتقل كرده و روی شعله متوسط اجاق گاز قرار دهید و به مدت 3 دقیقه حرارت دهید. پس از آن، گوشت فیله مرغ تكه‌شده را به مواد داخل قابلمه اضافه كنید و به مدت 15دقیقه روی شعله اجاق گاز بپزید.
حالا گشنیز تازه‌خردشده را همراه فلفل سبز تند و فلفل‌های رنگی به غذا اضافه كرده و در ظرف را بگذارید و زیر شعله اجاق گاز را كم كنید. بعد از آن، به مدت 10دقیقه یا تا زمانی كه مواد كاملا بپزد و خورش جا بیفتد، حرارت دادن را ادامه دهید. هنگام پخت، مواد را مرتب هم بزنید.

در پایان، خورش را با چند برگ گشنیز تزئین كرده و با برنج میل كنید.

 

 



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 12:27
شادی

مواد لازم :

 

 

سینه مرغ

1 عدد

سبزی ( گشنیز و شوید و ترخون و جغفری و ریحان )

6 قاشق غذا خوری خرد شده

هویج

2 عدد

آبلیمو

5 لیوان

پیاز درشت

1 عدد

نمک و زردچوبه

به مقدار لازم

دارچین

به مقدار لازم

پودر فلفل سیاه

به مقدار لازم

پودر فلفل قرمز

به مقدار لازم

روغن زیتون

2 قاشق غذا خوری

آب گوجه فرنگی

2 لیوان

 



طرز تهیه :

 

سینه مرغ را به دو تکه از سمت استخوان جناغ به سمت طرفین با کارد بدون آنکه آسیب ببیند از استخوان جدا کنید . و هر تکه را از وسط با کارد باز کرده تا کاملا ًبه یک تکه پهنی تبدیل شود. سپس نمک و زردچوبه و آبلیمو و پیاز رنده شده و روغن زیتون اضافه کنید وکاملاً قطعات مرغ را به آن ها آغشته کنید .گوشت باید چند ساعت در این حالت درون یخچال بماند اگر رولت را برای ناهار میخواهید درست کنید بهتر است که شب قبل این کار را انجام دهید. هویج ها را درسته بپزید. گوشت را درون سلوفون و یا نایلکس قرار دهید طوری که هم زیر وهم روی آن را پوشش دهد و سپس چندبار با گوشت کوب به گوشت ضربه بزنید واز نایلکس خارج کنید و آن را کف سینی پهن کنید و نمک و زردچوبه و فلفل و دارچین بپاشید و یک لایه سبزی خرد شده بریزیدبعد هویج را قرار دهید .

 


لبه گوشت را روی هم بیاورید و برای اینکه باز نشود با نخ تمیز و سفیدی ببندید. رولت های آماده را در ظرفی بگذارید و آب گوجه فرنگی ونمک و زردجوبه به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم بپزید. وقتی پخته شد نخها را باز کنید و برش دهید و در دیس بچینید.

طرز تهیه رولت مرغ



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 12:20
شادی

 

مواد لازم :

 

زرشك                       مقداری

 

کشمش                       مقداری

 

قارچ                         ۱۰۰ گرم

 

پیاز                          ۲عدد

 

آلو                            مقداری

 

آب لیمو                      ۲ قاشق چاي خوري

 

شكر                           به میزان كم

 

سیب زمینی                  ۳ عدد متوسط

 

هویج                         ۵۰۰ گرم

 

برگ جعفری                 مقداری

 

نمک

 

 فلفل

 

 زردچوبه

 

ادویه پلوئي

 

زعفران

 

روغن مایع

كره جامد

 

تمام مواد بالا به دلخواه است چون ممكن كسي دوست داشته باشه مواده داخل شكم مرغ ترش تر باشه براي همين مواد ترششو بيشتر ميريزه

 

۱- یک عدد پیازرا خورد كرده با روغن تفت مي دهيم تا كمي طلائي شود،تمام ادویه(نمک – فلفل – زردچوبه –ادویه پلويي – زعفران ) را اضافه مي كنيم و كمي تفت مي دهيم،شكر و آبليمو را اضافه مي كنيم بعد زرشك و كشمش را كه قبلا با آب شستسم به آن اضافه مي كنيم،قارچ و آلو را هم اضافه ميكنيم، بعد از اينكه مواد ما سرخ شد و آب آن تمام شد از روي گاز بر مي داريم ومرغ را كه قبلا حسابي شستيم گذاشتيم آبش رفته را بر مي داريم و داخل شكمش را پر مي كنيم و شكمش را با نخ و سوزن ميدوزيم.

 

۲- يك قابلمه بزرگ بر مي داريم به شكلي كه بتوان مرغ را داخل آن چرخاند  تا خوب سرخ شود.

 

۳- داخل قابلمه كمي روغن مایع و يك قاشق غذاخوری كره ریخته و پیازدومي را  خورد ميكنيم و داخل روغن و كره  تفت مي دهيم بعد كمي نمك و فلفل به آن اضافه مي كنيم ومقداري زعفران به آن اضافه ميكنيم البته زعفران را كمي زياد ميريزيم كه وقتي مرغ را داخل قابلمه تفت ميدهيم كاملا زعفراني شود.

 

۴- مرغ را داخل قابلمه قرار داده و كاملا اطراف آن را تفت داده تا زعفراني شود بعد ۳ تا ليوان سر خالي آب داخل قابلمه مي ريزيم و به مدت ۲۰-۱۵ دقيقه مرغ را روي گاز مي گذاريم تا مرغ نيم پز شود.

 

۵- بعد مرغ را از روي گاز برداشته توي ظرف پيركس گذاشته و آب مرغ را روي آن مي ريزيم

۶- مرغ را به مدت ۲ تا ۲:۳۰ دقیقه در فر با حرارت ۱۶۰ تا ۱۷۰ درجه سانتي گراد قرار ميدهيم و هر ۱۵ دقيقه يك بار به آن سر ميزنيم و از آب مرغ روي آن ميريزيم تا اينكه آب آن خيلي كم بشه ( به اندازه نصف لیوان).

۷- هویج ها را به صورت گرد گرد بریده و داخل ظرف میریزیم با کمی آب لیمو( ۱ قاشق چای خوری) وکمی شکرتا پخته شود ( اما له نشود)

۸- سیب زمینی ها را به صورت خلال برش می زنیم و در روغن مایه که در ماهی تابه داغ شده ( دقت که روغن نسوزد ) می ریزیم تا سرخ شود.

۹- در انتها مرغ را با هویج و سیب زمینی و کمی برگ جعفری تزیین می کنیم.

 



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 12:16
شادی

مواد لازم:

این غذا باید با سینه مرغ درشت تهیه شود و برای هر نفر یک سینه باید در نظر گرفت.

۱. سینه مرغ که از استخوان جدا شده و بال مرغ به آن متصل باشد  ۶ قطعه

۲. کره  ۱۵۰ گرم

۳. نان خشک کوبیده  یک پیمانه

۴.تخم مرغ ۳ تا ۴ عدد

۵. نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

قطعات سینه مرغ را به دقت از استخوان سینه جدا می کنیم . نوک بال را می گیریم به طوری که یک قطعه از مفصل بال به سینه باقی بماند . سپس پوست سینه را جدا می سازیم و سینه را آهسته به طوری که پاره نشود می کوبیم تا کمی پهن شود - می نمک و فلفل به سطح سینه ها می پاشیم : بعد کره را ۶ قطعه مساوی می کنیم و روی هر قطعه سینه یک قطعه کره می گذاریم.

سینه را از پهنای آن محکم لوله می کنیم به طوری که کره کاملا وسط سینه پوشیده شود  بعد دو طرف سینه را کمی می کوبیم تا به هم بچسبد و کره خارج نشود .

تخم مرغ ها را در ظرفی می شکنیم و کمی نمک و فلفل به آن می زنیم و به هم می زنیم.

کیوسکی ها را در نان خشک کوبیده یا آرد می غلطانیم بعد در تخم مرغ و دوباره آرد و باز هم در تخم مرغ می غلطانیم سپس روغن فراوان را در ظرف گودی داغ می کنیم و کیوسکی ها را در روغن می اندازیم و حرارت را کمی ملایم می نمائیم یک طرف کیوسکی که برشته و طلائی شد بر می گردانیم تا طرف دیگر نیز طلائی شود.

کیوسکی ها را بعد از آماده شدن در دیس می چینیم .

ممکن است بالهای کیوسکس را با کاغذهای مخصوص که به شکل گل درست می شود تزئین کنیم و اطراف کیوسکی را نیز با پوره سیب زمینی یا سیب زمینی سرخ شده و جعفری تزئین نما ئیم.

این غذا را باید داغ داغ و بلافاصله صرف کرد و نکته مهم تر آن است که کره وسط کیوسکی در موقع سرخ کردن از آن خارج نشود و در موقع خوردن باید با احتیاط آن را برید زیرا ممکن است کره بپرد و لباس را آلوده کند.



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 12:11
شادی

مواد لازم:
سینه مرغ پخته شده 2 عدد
پیاز متوسط 2 عدد
تخم مرغ 2 عدد
پودر سوخاری 2فنجان
جعفری خرد شده یک فنجان
سس سفید یک دوم فنجان
نمک و فلفل به مقدار لازم


طرز تهیه:
استخوان های سینه مرغ را می گیریم و آن را چرخ می کنیم. سپس جعفری خرد شده، سس سفید، نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم و مایه کروکت را خوب وَرز می دهیم. از مایه به اندازه یک عدد پرتقال متوسط برمی داریم و ابتدا در پودر سوخاری و سپس در تخم مرغ زده شده می غلتانیم. در این هنگام به خمیر شکل می دهیم و آن را در روغن داغ سرخ می کنیم. کروکت های سرخ شده را در دیس می چینیم و اطراف دیس را با سبزیجات پخته تزیین می کنیم. برای سرو این غذا از سس قارچ هم می توان استفاده کرد.

 



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 12:7
شادی

 

مواد لازم :

 

 

سبزی ( گشنیز ، تره و سیر )
۱/۵ کیلو
برنج
۱ فنجان معادل ۱۵۰ گرم
گوشت چرخ کرده
۲۵۰ گرم
پیاز متوسط
۱ عدد
نخود ۱ فنجان معادل ۱۵۰ گرم
آرد برنج ۲/۱ فنجان معادل ۷۵ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
دوغ ۴ کیلو
ترخان خشک ۲۵ گرم
فلفل سبز و قرمز تند ۲ عدد
پیاز داغ جهت تزیین
نمک و فلفل به مقدار لازم
زرد چوبه کمی برای گوشت چرخ کرده
روغن ۲ قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه :

 

۱) تخم مرغ ها را کمی بزنید همراه آرد برنج و دوغ و برنج درون قابلمه و روی حرارت قرار دهید .

 

۲) مرتب هم بزنید تا جوش آید و دوغ نبرد .

 

۳) سپس نخود پخته و سبزی و گوشت که بصورت قلقلی و تفت داده اید را به مواد بالا اضافه کنید در این مرحله با حرارت گاهی هم بزنید. در این مرحله نمک و فلفل را نیز اضافه نمایید .

 

۴) در آخر کار فلفل سبز و قرمز و ترخان خشک را اضافه کرده بگذارید آش جا بیفتد. بعد از پخت کامل و جا افتادن آش درون ظرف مورد نظر ریخته و با پیاز داغ تزئین نمائید

 



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 11:44
شادی

 

مواد لازم:
برنج يک پيمانه(200)گرم، سبزي آش (گزنه، تره ، جعفری، گشنيز و نعناع) يک كيلو، لپه 2 تا 3 قاشق سوپخوري ( پيمانه)، پياز سرخ كرده 3 تا 4 قاشق سوپ خوری، گوشت چرخ كرده گوسفندی 300 گرم، انار 2 كيلو (يا رب انار يک ليوان)، گلپر يک تا دو قاشق سوپ خوری، روغن كنجد 2 تا 3 قاشق سوپ خوری، نمك و فلفل به مقدار كافی

 

طرز تهیه:
لپه و پياز سرخ كرده (با روغن كنجد)و 4 تا 5 ليوان آب (آب چشمه) را در قابلمه مسی می ريزيم و روی آتش ملايم مي گذاريم. كمی نمک (نمک دريا) و فلفل می‌ريزيم تا لپه كمي بپزد. بعد برنج را به دقت می شوييم و داخل لپه می ريزيم، می گذاريم برنج كاملاً بپزد و گوشت چرخ كرده را با يكي دوعدد پياز رنده شده و كمی نمک و فلفل مخلوط می كنيم و كوفته های كوچک درست مي نمایيم. بعد كوفته‌ها را داخل آش مي ريزيم. سبزی را نيز تميز می نماييم می شوييم و خرد می كنيم به مايه آش اضافه مي كنيم و می گذاريم آهسته بجوشد. بايد برنج آش كاملاً بپزد و لعاب بياندازد تا جا بيافتد. آب انار را مي گيريم و داخل آش مي ريزيم. در آخر كار گلپر را به آش اضافه مي كنيم و آش را در ظرف مي ريزيم و كمي نعناع داغ روی آن مي ریزیم.

 



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 11:31
شادی

مرگ:

ابتدامی مردم برای اینکه زودترازتاتی تاتی به راه رفتن بیفتم.

بعدازان می مردم برای اینکه زودتربه کودکستان بروم.

بعدازان می مردم برای اینکه زودترمحصل شوم.

بعدازان می مردم برای اینکه به دبیرستان بروم.

بعدازان می مردم برای اینکه وارددانشگاه شوم.

بعدازان می مردم برای اینکه شاغل وحقوق بگیر شوم.

بعدازان می مردم برای اینکه ازدواج کنم وبچه دارشوم.

بعدازان می مردم برای اینکه بچه هابزرگ شوندوبه مدرسه بروند.

بعدازان می مردم برای اینکه زود بازنشسته شوم.

وحالا لحظه ی مردنم فرارسیده...

وناگهان دریافته ام که فراموش کرده بودم زندگی کنم



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 11:10
شادی

حکایت حسرت مرگ پدر:

پسرجوانی ازخانواده ای ثروتمندازدانشگاه فارغ التحصیل شدومطمئن بودکه به این بهانه اتومبیلی ازطرف پدرش به اواهدامیشودودرپایان ضیافت فارغ التحصیلی اش ان هدیه رادریافت میکنددرپایان مراسم پدرفرزندش رادراغوش کشیدوکتاب انجیل راکه درکاغذکادو پیچیده شده بودبه فرزندش اهداکردپسرجوان بااشتیاق کادورابازکردووقتی چشمش به کتاب انجیل افتادازخشم ان رابه گوشه ای پرتاب کردوازخانه بیرون امد ماهها گذشت خبرمرگ پدررابرای پسراوردند دریکی ازشب هاکه پسرجوان داشت وسائل پدرخودرابررسی میکردانجیلی رامشاهده کردکه پدرش به اوهدیه کرده بود غباران راپاک کردوانراگشودویک چک بانکی رابایک یاداشت که به خط پدربودملاحظه کردکه نوشته بودپسرم هرچه خواستم خودم برایت اتومبیلی تهیه کنم بازهم فکرکردم شایدمطابق میل تونباشدبه همین دلیل قیمت بهترین اتومبیل راپرسیدم ومبلغی بیشترازان برایت گذاشتم تاباسلیقه خوب خودت اتومبیلت راانتخاب کنی بازهم اگرکم داشتی بگوتاتقدیمت کنم

افسوس که وقتی چشمان ما بازمیشودکه چشمان اوبسته میشود



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 10:31
شادی

تغییرراازخودت شروع کن                                                     کلمات زیربرروی سنگ مزاریک کشیک انگلیسی نوشته شده است:

زمانی که جوان وازادبودم وتصوراتم مرزی نداشت رویای تغییرجهان رادرسرمی پروراندم.

هنگامی که بزرگ تروعاقل ترشدم فهمیدم که دنیا تغییری نمیکند ازاین رونظرم رامحدودساختم وتصمیم گرفتم فقط کشورم راتغییردهم.

اماان هم تغییرناپذیربه نظرمیرسید.

انگاه که به اواخرمیان سالی رسیدم دراخرین کوشش ناامیدانه بران شدم تافقط خانواده ام راتغییردهم ولی افسوس تلاشم درموردانان نیز موثرواقع نشدولی اکنون که دربسترمرگ ارام گرفته ام ناگهان دریافته ام اگرابتداخودم راتغییرمی دادم احتمالا موفق میشدم خانواده ام راتغییردهم وپس ازان ممکن بودسرزمینم رادگرگون کنم وکسی چه میداندشایدمیتوانستم  دنیارانیزتغییردهم                                                                           



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 17:56
شادی

دانلود اهنگ زیبای علی لهراسبی به نام صدام کن

دانلو اهنگ صدام کن بالینک مستقیم

 

 



           
یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:, :: 13:47
شادی

حکایت بانک زمان:                                                             تصورکنیدحساب بانکی داریدکه دران هرروزصبح86400 تومان به حساب شماواریزمیشودوشمافقط تااخرشب فرصت داریدتاهمه پول راخرج کنید چون اخروقت حساب شماخودبه خودخالی میشود.دراین صورت شماچه خواهیدکرد؟حتماسعی میکنیدتااخرین ریال راخرج کنید.هریک ازمایک چنین حساب بانکی داریم حساب بانکی زمان هرروزدربانک زمان شما86400 ثانیه واریزمیشودوتاپایان شب به پایان میرسد.هیچ برگشتی درکارنیست وهیچ مقداری ازاین زمان به فردااضافه نمیشود.                 ارزش یک سال رادانش اموزی که مردودشده میداند                   ارزش یک ماه رامادری که فرزندنارس به دنیااورده میداند            ارزش یک هفته راسردبیریک هفته نامه میداند                            ارزش یک ساعت راعاشقی که انتظارمعشوق رامیکشد             ارزش یک دقیقه راشخصی که ازقطارجامانده                             وارزش یک ثانیه راانکه ازتصادفی مرگبار جان به دربرده میداند   به یادداشته باشید:زمان به خاطرهیچ کس منتظر نمی ماند      دیروزبه تاریخ پیوست فردامعما است وامروزهدیه است                             



           
یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:, :: 9:49
شادی

غرور:                                                                          نازنینم علت سکوتم راقضاوت نکن                                               من دچارشب مرگی گشته ام                                                      بیماری که ازتویادگار خواهم داشت                                             به انتظارم بشین                                                                         بدین سان که من درانتهای فرسودگی ام                                    به انتظارت نشسته ام                                                                 وغروریگانه دیواری است که                                                        نفس نفس مارابه تبعیددچارمیکند                                               بهارراازدل توربودند                                                                      وتابستان دوزخ وارشعله به جانمان انداخته                                 ان زمان که حیله تردیدت رالمس کنی                                          من درپس هزاربهارخفته ام                                                          دوباره غرورعشق راخواهدکشت                                  واین قصه هرثانیه فرهادرازجرخواهدداد                                    وشیرین هرنفس درمرثیه فرهاداشک خواهدریخت                    واین ایین غروراست                                                                       



           
یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:, :: 9:4
شادی

حکایت هزینه ی عشق:                                                                                                  شبی پسرک کوچک نزدمادرش رفت که دراشپزخانه شام درست میکرد وکاغذی رابه اوداد.مادرش دستش رابادستمال خشک کردوکاغذراخواند     نوشته شده بودبابت تمیزکردن اتاقم4000 ریال.بابت تمیزکردن اشپزخانه    3000 ریال.بابت خریدکردن برای شما4000 ریال.بابت بردن سطل زباله    2000 ریال. بابت دریافت کارنامه قبولی5000 ریال.جمع بدهکاری شما  18000 ریال.مادرباتبسمی برلب کاغذرابرداشت وپشت ان نوشت بابت9 ماهی که توراحامله بودم حساب نمیکنم مجانی.بابت تمام شب هایی   که بیدارنشستم وازتوپرستاری کردم وبرایت دعاخواندم حساب نمیکنم    مجانی.بابت تمامی زحمات واشک هایی که دراین سالها باعث شان     توبودی حساب نمیکنم مجانی.بابت تمام شبهایی که باهراس گذراندم   ونگرانی هایی که درپیش دارم حساب نمی کنم مجانی.بابت تمام      اسباب بازیهاوغذاهاولباسهایی که برایت خریدم حساب نمیکنم مجانی.  وقتی تمام اینهاراباهم جمع کنی کل هزینه ی عشق واقعی راحساب



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:, :: 8:25
شادی
           
شنبه 28 مرداد 1391برچسب:, :: 12:16
شادی

دانلود اهنگ ازم بریدی بالینک مستقیم                                              

اهنگ زیبای ازم بریدی ازمهدی احمدوند



           
شنبه 28 مرداد 1391برچسب:, :: 11:40
شادی

 

 

دانلود اهنگ جوابم نکن از محسن چاوشی لینک مستقیم

دانلود اهنگ بسیارزیبای محسن چاوشی به نام جوابم نکن



           
شنبه 28 مرداد 1391برچسب:, :: 1:0
شادی

 

دانلود اهنگ میدونم فرزادفرزین لینک مستقیم

دانلود اهنگ بسیار زیبای فرزادفرزین به نام میدونم



           
شنبه 28 مرداد 1391برچسب:, :: 1:40
شادی

دانلود اهنگ یکی هست لینک مستقیم

دانلود اهنگ بسیار زیبا مرتضی پاشایی به نام یکی هست پیشنهاد میشود این اهنگ بسیار زیبا را دانلود کنید



           
شنبه 28 مرداد 1391برچسب:, :: 1:24
شادی

نام: محسن چاوشی رشته تحصیلی: حسابداری

سال تولد: ۱۳۵۸

ماه تولد: مرداد

شهرتولد: خرمشهر

حدود ۱۴٫۱۵ سال پیش موسیقی را آغاز کرد واز۶٫۷ سال پیش به طور حرفه ای موسیقی کارمیکند. تا به حال برای دو تن از دوستان خود حامدهاکان و محسن یگانه آهنگسازی کرده است.محسن چاوشی در هر کارش یک حس و منظور متفاوتی دارد. از سبکترانس بیشتر خوشش میاد. علاقه مند به تنهایی و با احساس

هست. هدفش از زندگی داشتن یه زندگی سالم برای رسیدن به کمال میباشد.

mohsen chavoshi 6 بیوگرافی و عکس های محسن چاوشیmohsen chavoshi 5 بیوگرافی و عکس های محسن چاوشی



           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 18:33
شادی

ماسک خرما

یک عدد خیار با پوست، یک تکه سیب‌زمینی خام با پوست، یک قاشق غذاخوری جوانه ماش، دو قاشق غذاخوری ماست پرچرب و یک عدد خرمای بدون هسته را با هم در مخلوط کن بریزید. بعد بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه ماسک روی صورت بماند و سپس با آب ملایم بشویید. (توجه داشته باشید این ماسک به علت گرمی‌ خرما می‌تواند در بعضی افراد ایجاد حساسیت کند. (این ماسک یک التیام‌دهنده موثر است و افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند از این ماسک یک تا دوبار در ماه استفاده کنند. )

۲ – ماسک آناناس

یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط غلیظی در بیاید. سپس به همان اندازه الکل اتیلیک و یک لیوان روغن آفتابگردان به آن بیفزایید. حال روزی یک بار، هر بار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، این مخلوط را به صورت ماسک روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. این ماسک تأثیر جالبی بر جوش‌های غرور به ویژه گلوله‌های چربی زیر پوستی دارد.

۳ – ماسک هلو

یکی از بهترین ماسک‌های زیبایی را می‌توانید از هلو تهیه کنید. کافی است سه یا چهار هلوی تازه را بشویید و هسته آنها را خارج کنید. (لازم نیست پوست هلوها را بکنید.) هلوها را له کنید و با یک زرده تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم کاملا مخلوط کنید و روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب سرد یا پنبه آغشته به گلاب پاک کنید. این ماسک در رفع خشکی پوست و ایجاد طراوت و تازگی و جلوگیری از چروک صورت بسیار مؤثر است.

۴ – ماسک گلابی

یک گلابی رسیده را خرد کنید و روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک کنید. این ماسک برای پوست‌های چرب و افرادی که منافذ پوستی آنها واضح و نازیبا شده بسیار مفید است.

۵ – ماسک لیموترش

آب یک لیموترش تازه را بگیرید و با یک زرده تخم‌مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتابگردان مخلوط کنید و روی پوست بمالید و ماساژ دهید و ۱۵ دقیقه بعد آن را بشویید. این ماسک برای پوست‌های خشک مفید است.

۶ - ماسک پرتقال

یک پرتقال را پوست بکنید. هسته‌ها و پوست‌های نازک پره‌های آن را جدا کنید و روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک برای درمان جوش‌های غرور جوانی مؤثر است ولی افرادی که پوست خشک دارند نباید آن را مصرف کنند.

۷ - ماسک سفیده تخم‌مرغ
سفیده تخم مرغ را با همان مقدار الکل سفید مخلوط کنید و آن را با نوک انگشتان خود بردارید و روی پوست بگذارید و ماساژ دهید. روش ماساژ باید از پایین به بالا و از سمت راست به چپ و چپ به راست باشد. سپس کمی‌صبر کنید تا ماسک خشک شود و ۲۰ دقیقه بعد بشویید. این ماسک برای رفع چین و چروک صورت مناسب است


 



           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 18:20
شادی

زندگی یک اواز است         "   ان رابخوان                                            زندگی یک بازی است        "  ان رابازی کن                                      زندگی یک مبارزه است      "  باان مقابله کن                                    زندگی یک رویا است         "  به ان واقعیت ببخش                              زندگی یک فداکاری است    "   ان راعرضه کن                                    زندگی یک عشق است     "   ازان لذت ببر  



           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 18:1
شادی

دانشجو گر عاشق شود
بی پرده مشروط میشود
چیزی شبیه حذف ترم
با عشق ممکن میشود! 
                                                                                                                                    به اندازه تمام سلولهای بدنم دوستت دارم (از طرف یک تک سلولی) شوخی کردم دیونه تو که می دونی نفس منی ( ازطرف یک مرده)                                                                                                                               اگر می خوای بدونی چند تا دوستت دارم انگشتت رو بزار روی نبظت
.
.
دیدی !!! دوست داشتنم تمومی نداره ….
                                                                                                      نفهم
بی شعور
بی لیاقت
نامرد
دیوونه
به کسی میگن که قدر گلی مثل تو رو ندونه
                                                                                                         از شرکت فرش مزاحمتون میشم
اجازه میدین دلم و فرش زیر پاتون کنم   
                                                                                                           دوست داشتن دل میخواد نه دلیل
دوستت دارم بی دلیل                        
                                                                                                             عشق همان چیزیست که همواره داده می شود و پذیرفته نمی شود.                                                                          تو که میدونی من زیاد به خیابونا وارد نیستم
.
.
.
میشه بگی از کدوم طرف میشه قربونت برم؟؟                                                             
                                     



           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 17:22
شادی

ازتمبر یادبگیر تارسیدن به مقصدبه نامه می چسبد                 کسی که می پرسدتاپنج دقیقه احمق است کسی که نمیپرسد برای همیشه احمق است                                                مشکلاتت رادرپاکتی بگذارکه ته ان سوراخ باشد                    قطاری که ازریل خارج شده ممکن است ازاد باشه اماراه به جایی نخواهدبرد                                                                     کسانی که نمی توانندگذشته رابه یادبیاورندمحکومند ان راتکرارکنن                                                                     دیروز به تاریخ پیوست فردامعمااست وامروزهدیه                    دوگروه قادربه تغییرافکارشان نیستند احمق هاومردگان            همیشه زبانت رابااحتیاط به کارببر اماچشمانت راباسرعت        



           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 10:23
شادی

غرور

غرور هدیه شیطان است و عشق هدیه خداوند ما هدیه شیطان را به هم

 

میدیم  ولی هدیه خدا

 

را از هم پنهان میکنیم.

 



           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 15:37
شادی

پدرومادرشمامتهم هستید:                                         ان روز من به تونگریستم اماتو نبودی\ان روزمن به تولبخندزدم اماتوندیدی  ان روز می خواستم گناه غفلت خودرا به پیشگاه تواعتراف کنم اماتو فقط میگفتی که نمره ی خوب فقط بیست است.ان روزکتاب برایم خریدی ولی من دوست داشتم که توبرایم بخوانی اماتونبودی ونخواندی ان روز که لمس مهربانی رافهمیدم دوست داشتم که درکنارتوبه خواب روم اماتوگفتی که من بزرگ شده ام ان روز میخواستم باتواز مدرسه ی جدیدم صحبت کنم تودهانم راپرازکاغذ کردی ونمی دانستی که روح من چقدرگرسنه ی حضورتوست سال هاگذشت...ان شب میخواستم که ازاولین نگاهی که دلم رالرزاندبرایت بگویم اماتوخیره به صفحه ی تلویزیون بودی وگفتی خجالت نمی کشی اینقدر دیر میای؟فکرمیکنی مردشده ای ان شب میخواستم که از عشق وشب واشک وشکست برایت بگویم اماتودرحالی که تلفن صحبت میکردی گفتی غذایت راروی گازگذاشته ام ان شب تونفهمیدی که فرزندتوبزرگ شده روح اوگرسنه وتشنه است اماتونبودی  وندیدی ونفهمیدی وان شب که رنگ پریده ی من خبر



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 14:41
شادی

ماسک لایه بردارصورت:                                              1)ماست کمی ترش به همراه پودر گل ختمی سفید که به صورت ماسک استفاده بشه برای روشن شدن و برطرف شدن لک ها و تیرگی پوست بسیار موثره که جایگزین بسیار مناسبی برای ماسکهای شیمیایی و گران قیمته البته دوره مصرف طولانی تری داره (هفته ای 3 مرتبه هر مرتیه 20 دقیقه)
2)خیلی از پزشکان پوست برای لایه برداری و رفع تیرگی و جای جوش استفاده از روشور یا همان سفیداب را توصیه میکنند البته استفاده از ان برای بهترین نتیجه گاها تا یک سال به طول می انجامد اما تاثیر ان به مراتب بسیار بیشتر از کرم های لایه بردار است                                   3)ژل بنزوئیل پراکسید که در داروخانه ها به نام پانوکسیل هست، در روشن شدن پوست موثره
شبها موقع خواب بمالید
صابون یا پن ضد لک و سفید کننده Dermobay هم وقتی به حمام میرید قسمتهای مورد نظر رو با این صابون بشویید موثره                                                                                                

4)حمام بخار و بعد شستشو با سفید اب  بهترین نتیجه ی طبیعی و بدون عوارض رو داره



           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 10:30
شادی

رنگ کرم پودر خود را درست انتخاب کنيد:

حال، مطمئن شويد که رنگ کرم پودرتان را درست انتخاب کرده ايد.

رنگ کرم پودر بايد  تا جايي که ميشود  به رنگ پوست شما نزديک باشد. اکثر خانمها چند درجه زردي در پوستشان دارند. پس

کرم پودرهايي که پس زمينه طلايي دارند از کرم پودرهايي که پس زمينه صورتي دارند طبيعيتر نشان ميدهند. اگر ميخوايهد

مقداري سرخي به پوستتان بدهيد، به جاي کرم پودر اين کار را با رژ گونه انجام دهيد.

اگر در مورد رنگ پوستتان دو دل بوديد، از يک رنگ حنثي استفاده کنيد که نه زياد زرد باشد و نه زياد صورتي. اگر هنگام کشيدن آن

بر روي پوست نامرئي شد، رنگ درست را انتخاب کرده ايد.

چگونه از کرم پودر استفاده کنيم:

وقتي نوبت به کرم پودر زدن ميرسد، به ياد داشته باشيد که کم آن هم زيادي است. منظورمان اين است که هر کسي نياز ندارد

که از پيشانه تا زير چانه خود را کرم پودر بزند. يکي از ترفندهاي داشتن يک ظاهر طبيعي اين است که فقط جاهايي را آرايش

کنيم که پوست تيره  يا سرخ دارند. (اکثرا روي بيني، کناره هاي بيني، گونه ها، اطراف دهان و گوشه چشم) کرم پودر را نقطه به

نقطه بزنيد و بعد با نوک انگشت يا اسفنج آرايش به سمت خارج، جهت خط مو پخش کنيد.

انگشتان بهترين برسها هستند. غالبا استفاده از انگشتان براي پخش کردن کرم پودر از هر وسيله ديگري بهتر است چون حرارت  

نوک انگشتان باعث آب شدن تدريجي  کرم پودر ميشود، که به اين ترتيب راحت تر ميتوان آن ا روي نقاطي کي ميخواهيم پخش

کنيم. به تدريج اين رنگ را به تمام صورت، از جمله پلکها و زير چانه پخش کنيد تا چهره تان دو رنگ نشود.

نکاتي براي زدن کرم پودر:

·       صورتتان را مرطوب کنيد و بگذاريد کرمتان جذب شود. اين موضوع باعث ميشود که کرم پودرتان در سطح پوست بماند.

·       کرم پودر را بزنيد و فورا پخش کنيد.

·     · کرم پودر را با نوک انگشت يا اسفنج آرايشي بماليد تا پوستتان درخشان و طبيعي جلوه کند.

·        پس از اتمام کار با يک دستمال نمناک روي صورتتان بزنيد تا اضافه هاي پن کيک را از روي آن بردارد و درخشش لازم به چهره تان

  داده شود.

·        هنگام زدن کرم پودر دهانتان را باز کنيد  تا قسمت گردن قشنگ آرايش شود و خطي باقي نماند.

·        دو رنگ کرم پودر را هميشه دم دست داشته باشيد. يکي براي زمستان و ديگري براي تابستان. اغلب ماه هاي سال اگر اين

         دو رنگ را با هم مخلوط کنيد هماهنگي بسيار زيبايي به دست مي آيد.

·        پس از اتمام آرايش، يک تکه پارچه را روي صورتتان بزنيد که هم آخرين پوشش را تکميل کنيد و هم نرمشي به ظاهرتان داده  

         باشيد.

به ياد داشته باشيد:

آرايش در زير نور مصنوعي و رنگ طبيعي متفاوت جلوه ميکند، به همين خاطر هميشه زير نوري مشابه به نور جايي که ميخواهيد

برويد آرايش کنيد.

رنگهاي روشن چهره تان را جلوه دار تر ميکنند. ولي رنگهاي تيره تر اين جلوه هار را کمتر نمايان ميکنند



           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 3:3
شادی

کرم پودرها براساس نوع پوشش


کرم پودرها براساس نوع پوشش تقسیم بندی میشوند :

۱/ کرم های مرطوب کننده رنگی :که علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی مقداری دانه های رنگی هم دارند که به پوست رنگ می بخشد این کرم برای پوستهای جوان و صاف مناسب است .

۲/ فون مایع که رایج ترین و محبوب ترین شکل کرم پودر است: زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست میدهد این کرم ها معمولاٌ برای پوستهای نرمال و خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع بدون چربی ( Oil Free ) آن استفاده کنند ..

۳/ کرم پودر : این کرم ها بسیار مرطوب و غنی هستند مخصوصاً مناسب پوستهای خشک می باشند و چون بافت تقریباً سنگین دارند باید شما مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده برای این کار از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید .

۴/ کرم پودر فشرده یا پنکیک : این کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولاً به شکل پودر فشرده شده و به دو صورت چرب و خشک موجود است و استفاده آن معمولاً به کمک اسفنج می باشد که روی آن در نظر گرفته شده است .

۵/ پن استیک : این کرم پودر در گذشته در هالیود استفاده می شده، دارای بافت سنگین می باشد و ب برای پوشش معایب پوستی و سرخی زخم سیار مناسب می باشد مقداری از آن را روی محل می گذاریم و با یک اسفنج محو می کنیم .

 

انتخاب کرم پودر :


شما براساس جنس پوستتان که چرب و یا خشک است و رنگ پوستتان ، کرم پودر مناسبتان را می توانید انتخاب کنید ..کرم پودرها معمولاً از رنگ بژ تا طلائی و زیتونی از روشنترین رنگ تا تیره ترین وجود دارد .برای انتخاب کرم پودر بایستی شما در روز روشن که نور طبیعی وجود دارد آنرا امتحان کنید ..معمولاً سه رنگ را انتخاب کنید و روی پوستتان مقایسه کنید ، هیچگاه روی پشت دستتان یا روی مچتان امتحان نکنید روی آرواره یا فک بهترین جا برای امتحان رنگ کرم پودر است ..رنگ کرم پودر نباید بیش از یک تا دو درجه از پوست شما روشن تر باشد در غیر اینصورت ، پوست شما چرک و خاکستری دیده میشود .

سعی کنید زیر کرم پودر ، پوستتان تمیز و مرطوب باشد .


از اسفنج مرطوب استفاده کنید دراین صورت کرم یکنواخت تر روی پوست پخش میشود و اثر انگشت روی پوست باقی نمی ماند .


کرم پودر را بصورت نقطه ای روی تمام صورت بگذارید و بعد با اسفنج پخش کنید .


اسفنج را تمیز بشوئید آب اضافی آنرا بگیرید داخل یک دستمال کاغذی قرار دهید فشار دهید اکنون مناسب برای پخش کرم پودر است .


دقت کنید که روی آرواره ها و یا پیشانی حد فاصلی ایجاد گردد .


 

 



           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 2:35
شادی

برای اینکه هنگام آرایش پوستمان به گونه ای دیده شود که ما تنها آن را آماده کرده باشیم و با انواع کرمها طوری آن را نسازیم که هرچه ناصافی و چین و چروک است دیده شود و به نوعی سنمان را بیشتر نشان ندهد بهتر است :
 
ا] بدون در نظر گرفتن سن و رنگ پوست،  اگر پوست براق و شفافی دارید که از انواع پوستهایی است که مثل آینه می درخشد اما هر از گاهی جوشهای ریزی هم در آن دیده می شود بهتر است بعد از زدن ضد آفتاب مخصوص پوستتان از پنکیک استفاده کنید چرا که در این مواقع پنکیک هم قدرت پوشانندگی خوبی برای جوشها دارد و هم اینگونه پوستها را جوانتر نشان خواهد داد که البته توجه داشته باشید که هیچگاه پنکیک را دور چشمها نزنید و تنها با گذاشتن و برداشتن پد آن پوست را کمی مات کنید .
 
 2] اگر پوستی خشک دارید و همیشه مجبورید آن را با انواع کرمهای مرطوب کننده مرطوب نگه دارید بهتر است در بعضی موارد نه همیشه آنهم به ترتیبی که در پایین گفته شده است از پنکیک در پایان آرایشتان استفاده کنید چرا که در هر سنی که باشید خشکی پوستتان باعث میشود که با پنکیک خطوط چهره ی شما بیشتر مشخص شود، راه بهتر آن است که پس از استفاده از ضد آفتاب مخصوص پوستتان تنها از یک کرم پودر خوب استفاده کنید که در صورتی که دوست داشتید پوستتان مات دیده شود از نوع مات آن را تهیه کرده و روی ضد آفتابتان بزنید .
 
3]اگر پوستی کدر و دارای جوش و همینطور لکهای به جا مانده از جوش دارید و می خواهید آن را برای یک آرایش ملایم و زیبا آماده کنید بهتر است ابتدا ضد آفتاب فاقد چربی خود را بزنید، سپس از یک کرم پودر خوب که قابلیت پوشانندگی خوبی دارد استفاده کرده و تمام نقاط پوست را با آن بپوشانید و با حرکت آرام ضربه زدن آن را خوب بر روی پوست بخوابانید و در پایان کار آرایش هم پد یا همان ابر پنکیک را برداشته و با حرکت گذاشتن و برداشتن بر روی پوست، آن را کمی از براقی به ماتی برسانید . باز هم در نظر داشته باشید که پد را اطراف چشمها نمالید، همینطور آن را روی پوست نکشید فقط بگذارید و بردارید.
 
نکته:دختران و خانمهایی که پوست بسیار خشکی دارند حتما ابتدا از یک ضد آفتاب مخصوص، سپس از مرطوب کننده ای مناسب استفاده کرده و پس از مرطوب ساختن پوست و جذب کامل  آنها از پنکیک استفاده کنند .
 
نتیجه : اگر آماده سازی و زیر ساخت پوست برای آرایش با کرمهای لازم درست انجام شود، مات بودن پوست توسط پنکیک می تواند در جوان نشان دادن و شیکتر بودن آرایش بیش از کرم پودر های براق کمک کند.



           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 2:27
شادی

مواد لازم:
کاهو ریز خرد شده=1 لیوان
گوجه فرنگی=4 عدد
خیار سبز=3 عدد
فلفل دلمه سبز=1 عدد
پیاز سفید=1 عدد حلقه حلقه شده
پنیر فتا=2/1 لیوان(بصورت مربع های کوچک خرد شده)
زیتون سیاه بی هسته=4/1 لیوان
مواد لازم برای سس:
روغن زیتون=3/1 لیوان
سرکه=3 قاشق غذاخوری
پودر اورگانو=کمی
نمک و فلفل=بمقدار لازم
سیر رنده شده=1 حبه
طرز تهیه:
1. کاهوی ریز شده را در یک کاسه بزرگ بریزید.
2. گوجه فرنگی ها را به صورت باریک خرد کنید و خیار سبزها را هم حلقه حلقه کنید و به مواد بیفزایید.
3. فلفل دلمه را به صورت باریک خلال کنیدو همراه با پیاز حلقه شده به مواد بیفزایید.
4. پنیر و زیتون هسته گرفته را هم در آخر به مواد اضافه کرده و سالاد را هم بزنید.
5. برای تهیه سس تمام مواد لازم برای سس را با هم مخلوط کرده و سپس سس را روی سالاد بریزید.



           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 2:14
شادی

سالاد رژیمی
طرز تهیه: ۱۵۰ گرم كاهو، ۱۵۰ گرم كلم، ۱۵۰ گرم مرغ خرد شده و كباب شده را با هم مخلوط كنید.
به عنوان چاشنی نیز می توانید از عصاره انواع سبزیها، گوجه فرنگی، هویج و كرفس استفاده كرده و كمی خردل و سركه به آن اضافه كنید                                                                                                                                 سالاد رژیمی
1-تخم مرغ آب پز شده
2-کاهو چند برگ
3-پنیر چند تکه
4-پیاز 1 عدد
5-نان باگت یا نان تست
6-میوه (گریپ فروت)
7-روغن زیتون
8-گوجه فرنگی
همه مواد رومخلوط میکنیم روش روغن زیتون میریزیم.در آخر میتونیم نمک و فلفل یا آویشن بریزیم.
این سالاد میتونه برای کسایی که رژیم دارن یه غذای کامل در یک وعده باشه                                                       سالاد رژیمی                                                                                                                                     

 

 ب= يك پيمانه
مارچوبه= 100 گرم
پاستا=يك چهارم پيمانه
نمك=به مقدار لازم
فيله قزل‌آلا=يك‌چهارم عدد
فلفل سياه= به مقدار لازم
پياز قرمز خرد شده=يك‌هشتم پيمانه
جو= يك‌چهارم پيمانه
مخلوط آبليمو و روغن زيتون=‌به مقدار لازم
طرزتهيه:
يك ليوان آب را داخل ماهيتابه بريزيد و مارچوبه‌ها را در آن بجوشانيد سپس مارچوبه‌ها را از آن خارج كرده و آب داخل ماهيتابه را نگه داريد. مارچوبه‌ها را داخل آب سرد ريخته سپس آبكشي كرده و خشك كنيد.
جو را داخل آب جوش ريخته و بدون اضافه‌كردن نمك آن را بپزيد و پاستا را نيز به همين صورت آماده كنيد. در همين حال به فيله قزل‌آلا به طور يكسان نمك و فلفل بزنيد. سپس آن را بخارپز كرده يا آن كه داخل ورقه آلومينيومي پيچيده و در فر طبخ كنيد. فيله قزل‌آلا بايد به حدي پخته شود كه بتوانيد با چنگال آن را براحتي به قطعات كوچك‌تر تقسيم كنيد. با استفاده از 2 چنگال فيله را به قطعات كوچك‌تر تقسيم كنيد.
ماهي، جو، مارچوبه، پياز، پاستا و مخلوط آبليمو و روغن زيتون را داخل ظرفي ريخته و خوب به هم بزنيد. سالاد شما آماده است.
اين سالاد بسيار سالم و آسان است.
هر 100 گرم قزل‌آلا داراي 206 كالري است و 12 گرم چربي، 63 ميلي‌گرم كلسترول و 22 گرم پروتئين دارد.
                               

 



           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 1:57
شادی

مواد لازم :

فیله ی مرغ                             نیم کیلو ( من از دو تا سینه مرغ استفاده کردم )

پیاز                                         1 عدد بزرگ

آبلیمو                                      2 قاشق غذاخوری

سیر                                        1 حبه

نمک و زعفران                          مقداری

روش آماده سازی :

سینه ی مرغ رو به برشهای متوسط ، نه ضخیم و نه نازک ، تقسیم میکنیم ....

فیله ی مرغ رو با نمک و زعفران آبشده و آبلیمو و پیاز خلال شده و سیر خرد شده ، آغشته کرده و تو یخچال قرار میدیم تا مزه دار بشه ....


مواد لازم برای خمیر بنیه :

ماالشعیر بدون طعم                       1 لیوان

تخم مرغ                                         2 عدد

شیر                                             نصف لیوان

خمیر مایه                                     1 قاشق غذاخوری

بکینگ پودر                                    1 قاشق چایخوری

آرد و نمک                                     به میزان لازم


طرز تهیه ی خمیر بنیه :

شیر رو کمی حرارت میکنیم و بعد از روی حرارت برداشته و زمانی که ولرم شد خمیر مایه رو بهش اضافه کرده و کنار میذاریم .

زرده و سفیده ی تخم مرغ رو جدا میکنیم .

سفیده رو کمی میزنیم تا کاملا کف کنه سپس زرده و ماالشعیر رو اضافه کرده و مجددا میزنیم تا یکدست بشه ....

بعد مخلوط شیر و خمیر مایه رو هم اضافه میکنیم .

حالا آرد و بکینگ پودر رو به تدریج اضافه میکنیم تا حدی که به غلظت دلخواه برسه . نه اونقدر شل که روان بشه و نه اونقدر سفت که از قاشق نریزه ، یه غلظتی که وقتی از قاشق داره سرازیر میشه کمی طول بکشه ....

میتونین با یه حلقه پیاز امتحانش کنین ، تو خمیر فرو کرده و بیرون بیارین ، اگه یه لایه روی پیاز باقی موند ، غلظتش خوبه ....

در انتها نمک و زعفران رو بهش اضافه کرده و به مدت یکساعت تو یخچال قرار میدیم . ( من ظهر آماده کردم و تا شب تو یخچال موند )

 

بعد از زمان استراحت ، فیله های مرغ رو تو این خمیر فرو کرده و بیرون میاریم ، کمی نگه میداریم تا اضافه های خمیر بریزه و فقط یه لایه روش باقی بمونه و بعد تو روغن داغ ( نه خیلی داغ که فوری بسوزونه ) سرخشون میکنیم . در ضمن حرارت رو کم میکنیم تا مرغ کاملا مغز پخت بشه ....

به همین ترتیب میتونین حلقه های پیاز یا سیب زمینی پخته و خرد شده و یا قارچ رو تو این خمیر فرو برده و تو روغن سرخ کنین ....

حلقه های پیاز خیلی خوشمزه میشه ولی بچه های من اصلا نپسندیدن ..

سیب زمینی رو بچه ها خیلی دوست داشتن ولی من و آقای همسر نپسندیدیم ...

مرغ و قارچ هم که با این خمیر عالی میشه .... تا حالا میگو استفاده نکردم ولی فکر میکنم اونم خوشمزه بشه ....

این غذا باید داغ داغ سرو بشه و گرنه از خوشمزگیش کم میشه ....

مواد لازم برای سس تار تار :

زرده ی تخم مرغ پخته شده                           2 عدد

خیار شور ریز خرد شده                                3 قاشق غذاخوری

پیاز ریز خرد شده                                        1 قاشق غذاخوری

سس مایونز                                              3 قاشق غذاخوری

فلفل                                                      به میزان لازم

سس تند گوجه                                         2 قاشق غذاخوری


طرز تهیه :

زرده تخم مرغ رو با چنگال له میکنیم ، و بقیه ی مواد رو باهاش قاطی میکنیم و میذاریم یخچال

 



           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 1:50
شادی

ناگت مرغ

سینه مرغ ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد کوچک
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
پفک نمکی پودر شده نصف پیمانه
پودر سیر ۱ قاشق غذا خوری
پودر نان ۲ قاشق سوپ خوری
رنگ نارنجی خوراکی نصف قاشق چایخوری
عصاره مرغ ۱ عدد

نمک                                                                   به مقدار لازم

روش پخت:

سینه مرغ خام را با پیاز، پنیر، پودر سیر و مرغ  و نمک در مخلوط‌ کن بریزید  تا به شکل خمیر چسبناکی دربیاید، اگر مخلوط کن ندارید می توانید برای ابن کار از چرخ گوشت استفاده کنید و سپس مواد را خوب ورز دهید .در ظرف دیگری پودر پفک نمکی، پودر نان و رنگ نارنجی خوراکی‌ را با هم مخلوط کنید.سپس از خمیر مرغ  که تهیه کرده اید و خوب ورز داده اید  به اندازه یک گردو بردارید و قبال از اینکار دستتان را مرطوب کنید و خمیر را به شکل لوله‌ای در اندازه کوچک شکل دهید. بعدخمیر کهاکنون  ناگت نامیده می شود را در مخلوط پودر نان و پفک نمکی بغلتانید و در روغن داغ سرخ کنید. به خاطر اینکه پودر مخصوص ناگت دردسترس نمی باشد، در این دستور پخت از مخلوط پفک‌نمکی و رنگ نارنجی استفاده می‌شود تا به رنگ و مزه واقعی پودر ناگت نزدیک تر باشد.



           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 1:42
شادی

کرم بروله

 

 

مواد لازم: ۴ عدد تخم مرغ - وانیل - خامه - نمک - شکر

برای درست کردن این  به فر یا ماکروفر هم احتیاج داریم. قبل از شروع کار فر رو هم بگذارین رو دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت که گرم بشه ...

یه همزن و ظرفی که بشه گذاشتش تو ماکروفر آماده کنین

 

زرده و سفیده تخم مرغ رو از هم جدا کنین

 

توی یه ظرف ۴ تا قاشق غذاخوری شکر بریزین

 

بعد ۴۰۰ گرم خامه اضافه کنین و به آرومی هم بزنین(سریع هم نزنین یا مثلا با همزن برقی.بهتره با همون همزن های دستی به آرومی هم بزنین)

 

بعد بگذارین تو ماکروفر حدود ۲ دقیقه تا شکرش ذوب بشه

 

تو این فاصله زرده ها رو بزنین تا یکدست بشه. وقتی که ۲ دقیقه سپری شد  تخم مرغ زده شده رو به مخلوط خامه و شکر اضافه کنین و آروم هم بزینین و یه قاشق وانیل و یکم نمک و با هم قاطی و به مواد اضافه کنین ...

 

بعدش بازهم به آرومی هم بزنین. وقتی که آماده شد. تو ظرف نسوز و نشکن(مثل ظرف ژله یا کاپ کیک) بریزین و بگذارین توی یه قابلمه یا ماهیتابه ای که ارتفاعش زیاد باشه ...

 

اینظوری (قابلمه ای که استفاده میکنین باید نسوز باشه یا بهتره از ظروف مخصوص فر استفاده کنین))

 

ظرفها با فاصله از هم بچینین تو ظرف و

 

تا نصفه ظرف رو آب کنین ( از همون روش بن ماری میخواهیم استفاده کنیم)

اونقدری آب بریزین که تا نصف ارتفاع ظرف آب باشه که موقع جوشیدن و قل قل کردن آب به درون مواد راه پیدا نکنه. در فر رو ببندین و حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه تحت دمای ۳۵۰ درجه بگذارین بمونه... بعدش ژله ای شکل میشه.سر که شد بگذارینش تو یخچال به اندازه یه شب تا صبح بمونه تا خودشو بگیره.. وقتی که خنک شد از یخچال بیرون بیاریدش

 

یک فندک در دست بگیرید و با کمک فنک یکم حرات به یکم شکر بدین تا قهوه ای بشه

 

میتونین از شکر معمولی استفاده کنین

 

میتونین از شکر قهوه ای استفاده کنین 

در هر حال یکم دیگه بگذاریت خنک بشه و نوش جان فرمائید.



           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 1:13
شادی

واد لازم چیز کیک شکلاتی:
بیسکویت ساده= ۲۰۰ گرم
پودر کاکائو= یک قاشق سوپخوری
کره=۵۰ گرم
مواد میانی کیک:
۷۵۰ گرم =پنیر خامه ای بدون نمک
۱۵۰ گرم =شکر
یک چهارم قاشق چایخوری =وانیل
۳عدد =تخم مرغ 
۳۰۰گرم =شکلات تلخ
روش تهیه چیز کیک شکلاتی:
۱) فر را با حرارت ۱۸۰درجه سانتیگراد گرم کنید.
۲) بیسکویت ها را پودر کنید و پودرکاکائو را به آن اضافه کنید.
۳) کره را آب کنید و روی این مخلوط بریزید و مخلوط مواد را کف یک قالب به قطر ۲۳سانتیمتری پهن کنید و روی آن را با قاشق صاف کرده و فشار دهید.
۴) پنیر خامه ای، شکر، وانیل و تخم مرغ ها را با دور آرام همزن برقی بزنید تا خوب مخلوط شوند. شکلات را ذوب کرده و پس از آنکه کمی خنک شد با مخلوط پنیر و تخم مرغ بیامیزید و درون قالب بریزید.
۵) قالب را به مدت ۳۵دقیقه در فر بگذارید. پس از این مدت در فر را باز کنید و قالب را در فر خاموش و با در باز، خنک کنید.
۶) پس از گذشت ۳۵دقیقه وسط چیزکیک هنوز حالت مایع دارد، ولی پس از خنک شدن سفت می شود. این مایع به دلیل خام بودن چیزکیک نیست.
۷) در آخر چیزکیک را ۳تا۴ ساعت در یخچال قرار داده و بعد آن را سرو کنید



           
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 17:32
شادی

 

پاناکوتا با سس قرمز 

 

 

 

 

پاناکوتا به معنی خامه پخته است که در دستور اصلی آن فقط از خامه استفاده می شود.این دستور توسط خانم سیمین قاجار (کارشناس قنادی سرآشپز) در بخش دسرها آموزش داده شده است.

مواد لازم:

شير 2 پيمانه (500 ميلي ليتر)
پودر ژلاتين  4 قاشق چايخوري
شکر  150 گرم
خامه معمولي   50 گرم
اسانس توت فرنگي 3 قطره
ژله توت فرنگي   يک دوم بسته (50 گرم)
 سس توت فرنگي يا توت فرنگي   به ميزان لازم 


طرز تهيه:
ابتدا ژله را با يک ليوان آب جوش مخلوط کنيد و اجازه دهيد ذرات ژله حل شود.
اين مخلوط را کف يک قالب (قالب مخصوص ژله يا دسرهاي کرمي شکل، که گنجايش يک ليتر را داشته باشد) بريزيد و در يخچال قرار دهيد تا ژله خودش را بگيرد.
شير+ پودر ژلاتين+ شکر+ خامه+ اسانس توت فرنگي را با هم مخلوط کنيد و در ظرف مناسبي که بتوان روي حرارت قرار داد، بريزيد و مرتب هم بزنيد تا زماني که مواد فقط گرم شوند. دقت کنيد که به حد جوش نرسد.
زماني که از مايه بخار بلند شد، ظرف را از روي حرارت برداريد و اجازه دهيد کمي خنک شود.
سپس اين مخلوط را در قالبي که ژله کف آن بسته شده بريزيد و چهار ساعت در يخچال قرار دهيد تا دسر کاملاً خودش را بگيرد.
 هنگام سرو، کف قالب دسر را پنج ثانيه در آب گرم قرار دهيد و آن را در ظرف دلخواهتان برگردانيد.
مي توانيد اين دسر را با سس توت فرنگي يا توت فرنگي تازه سرو کنيد.

نکته1: براي تهيه سس توت فرنگي 120 گرم توت فرنگي را با دو قاشق  سوپخوري شکر مخلوط کنيد و در مخلوط کن بريزيد و از صافي رد کنيد و مخلوط را روي دسر بريزيد و سرو نماييد.
نکته2: مي توانيد پس از اينکه ژله را در ظرف ريختيد و پيش از اينکه کاملاً خودش را بگيرد مقداري توت فرنگي ورقه شده روي ژله قرار دهيد، سپس اجازه دهيد ژله کاملاً سفت شود و سپس کرم را بريزيد.
نکته3: مي توان اين دسر را در ظرف هاي يک نفره نيز تهيه کرد

دسر پاناکوتا با سس قرمز

 

 



           
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 17:22
شادی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


تعداد بازدیدکنندگان :
تعداد افراد آنلاین :

كد موسيقي براي d Music By RoozGozar.cOm--->وبلاگ


انتخاب بهترين وبلاگ ماه