حرف حساب

 

غیرفعال کردن اتوماتیک پد لمسی در لپتاپ به هنگام تایپ کردن

همان طور که می‏دانید کامپیوترهای لپتاپ دارای یک پد لمسی یا به اصطلاح تاچ‏پد (Touchpad) هستند که با استفاده از آن، کنترل نشانگر ماوس در محیط سیستم عامل امکان پذیر است. اما یکی از مشکلات شایعی که کاربران لپتاپ با آن مواجه هستند قرار گرفتن قسمتی از دست بر روی Touchpad به هنگام تایپ با صفحه کلید است. به طوری که کاربر وقتی قصد تایپ کردن را دارد ناخودآگاه قسمت زیرین دست او بر روی پد لمسی قرار می‏گیرد و باعث حرکت نشانگر ماوس و کلیک بی هدف می‏شود.

این موضوع حتی گاهی انقدر آزاردهنده می‏گردد که کاربر ترجیح می‏دهد تاچ‏پد را غیرفعال کند و از ماوس به جای آن استفاده کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از یک ابزار جانبی، می‏توانید به طور اتوماتیک پد لمسی را به هنگام تایپ با صفحه کلید لپتاپ، غیرفعال کنید. در نتیجه از این پس وقتی در حال تایپ کردن هستید، نشانگر ماوس با استفاده از پد لمسی حرکت نمی‏کند و کلیک بر روی آن نیز بی اثر است.

برای این کار نیازمند یک ابزار جانبی TouchpadPal هستیم.
با استفاده از TouchpadPal و اجرای آن میتوانید پد لمسی را لپتاپ به هنگام تایپ کردن غیرفعال کنید.
آخرین نسخه این برنامه کم حجم را از سایت سازنده به نشانی http://tpp.desofto.com دانلود نمایید.
پس از دانلود برنامه آن را بر روی محیط ویندوز نصب کنید.
اکنون کافی است TouchpadPal را اجرا نمایید. در محیط برنامه، تعداد کلیک‏هایی که توسط برنامه بی اثر شده است نیز قابل مشاهده است.

با کلیک بر روی دکمه Hide، میتوانید پنجره برنامه را ناپدید کنید به صورتی که کارایی آن همچنان برقرار باشد.

منبع:ترفندستان

 



           
چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:, :: 19:59
شادی

 

بیوگرافی استاد شهید مطهری

 

 

استاد شهید آیت الله مطهری در 13 بهمن 1298 هجری شمسی در فریمان  واقع در 75 کیلومتری شهر مقدس مشهد در یک خانواده اصیل روحانی چشم به جهان می گشاید. پس از طی دوران طفولیت به مکتبخانه رفته و به فراگیری دروس ابتدایی

 

می پردازد. در سن دوازده سالگی به حوزه علمیه مشهد عزیمت نموده و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی اشتغال می ورزد. در سال 1316 علیرغم مبارزه شدید رضاخان با روحانیت و علیرغم مخالفت دوستان و نزدیکان، برای تکمیل تحصیلات خود عازم حوزه علمیه قم می شود در حالی که به تازگی موسس گرانقدر آن آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی دیده از جهان فروبسته و ریاست حوزه را سه تن از مدرسان بزرگ آن آیات عظام سید محمد حجت، سید صدرالدین صدر و سید محمد تقی خوانساری به عهد گرفته اند.

در دوره اقامت پانزده ساله خود در قم از محضر مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (در فقه و اصول) و حضرت امام خمینی ( به مدت 12 سال در فلسفه ملاصدرا و عرفان و اخلاق و اصول) و مرحوم علامه سید محمد حسین طباطبائی (در فلسفه : الهیات شفای بوعلی و دروس دیگر) بهره می گیرد. قبل از هجرت آیت الله العظمی بروجردی به قم نیز استاد شهید گاهی به بروجرد می رفته و از محضر ایشان استفاده می کرده است. مولف شهید مدتی نیز از محضر مرحوم آیت الله حاج میرزا علی آقا شیرازی در اخلاق و عرفان بهره های معنوی فراوان برده است. از اساتید دیگر استاد مطهری می توان از مرحوم آیت الله سید محمد حجت ( در اصول) و مرحوم آیت الله سید محمد محقق داماد (در فقه) نام برد. وی در مدت اقامت خود در قم علاوه بر تحصیل علم، در امور اجتماعی و سیاسی نیز مشارکت داشته و از جمله با فدائیان اسلام در ارتباط بوده است. در سال 1331 در حالی که از مدرسین معروف و از

امیدهای آینده حوزه به شمار می رود به تهران مهاجرت می کند. در تهران به تدریس در مدرسه مروی و تألیف و سخنرانیهای تحقیقی می پردازد. در سال 1334 اولین جلسه تفسیر انجمن اسلامی دانشجویان توسط استاد مطهری تشکیل می گردد. در همان سال تدریس خود در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران را آغاز می کند. در سالهای 1337 و 1338 که انجمن اسلامی پزشکان تشکیل می شود .استاد مطهری از سخنرانان اصلی این انجمن است و در طول سالهای 1340 تا 1350 سخنران منحصر به فرد این انجمن می باشد که بحثهای مهمی از ایشان به یادگار مانده است.

 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:, :: 18:49
شادی

 

ارسال پیامک با تلفن ثابت امکان پذیر شد - آکاایران

 

یكی از سرویس هایی كه در نمایشگاه تلكام 2010 عرضه می شود، سرویس پیامك با تلفن ثابت است.
پیامك به عنوان یكی از خدمات ارزش افزوده تلفن همراه اكنون در دنیا پر طرفدارترین سرویس است. این سرویس آنقدر

ارسال پیامک با تلفن ثابت امکان پذیر شد

محبوب شده كه شاید دل كندن از آن برای مشتركان غیر ممكن باشد.
حال مشتركان تلفن ثابت نیز می توانند از این سرویس جذاب بهره برده و برای خویشان و دوستان خود پیامك ارسال كنند.
سرویس پیامك تلفن ثابت در دو سال گذشته پس از خصوصی سازی شركت مخابرات ایران بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و اكنون یكی از خدمات اصلی شركت مخابرات استان تهران و دیگر استان ها به شمار می رود.
این سرویس ابتدا به صورت آزمایشی در شیراز راه اندازی و با استقبال مشتركان مواجه شد. این سرویس در حال گسترش و توسعه بوده و در آینده نزدیك تمامی مشتركان در كشور می توانند با این تلفن ثابت پیامك ارسال كنند. یكی از مشكلات پیش روی، عدم ساخت گوشی های ویژه این سرویس بود. برای همین شركت مخابرات تهران نرم افزار " پایثا " را طراحی و بر روی سایت این شركت قرار داده كه از این طریق می توان بدون نیاز به گوشی ویژه از طریق خط مودم پیامك ارسال كرد.

در همین رابطه معاون توسعه و مهندسی مدیرعامل شركت مخابرات استان تهران گفت: این نرم‌افزار هم‌اكنون روی سایت اینترنتی شركت مخابرات استان تهران قرار دارد و مشتركان می‌توانند این نرم‌افزار را دانلود كنند.
صادقی تصریح كرد: این نرم‌افزار از طریق خطوط dial up كار می‌كند؛ به این معنی كه رایانه مشترك باید به خط تلفن متصل باشد؛ زمانی كه نرم‌افزار فعال می‌شود، به صورت خودكار شماره پیامك مركز را شماره‌گیری كرده و با اتصال به مركز ، عمل ارسال یا دریافت پیامك را انجام می‌دهد.
صادقی ادامه داد: ویژگی خاص این نرم‌افزار، فراهم شدن امكان ارسال یكباره پیامك‌های گروهی است كه برای مثال می‌توان پیامك‌های مناسبتی را برای گروه‌های چند نفره ارسال كرد.
وی افزود: همچنین در بسیاری از شركت‌ها، سیستم مذكور به سیستم مركزی شركت متصل بوده و با سیستم تلفن شركت یكی شده است.
معاون توسعه و مهندسی مدیرعامل شركت مخابرات استان تهران در خصوص نحوه محاسبه كاراكترها و تعداد پیامك‌ها، اظهار داشت: تمامی شرایط پیامك تلفن ثابت از جمله تعداد كاراكتر مانند پیامك تلفن همراه است؛ اما احتمالاً كار با دكمه‌های صفحه كلید راحت‌تر از دكمه‌های دستگاه تلفن ثابت می باشد، برای این منظور نرم افزاری نیز طراحی شده است .
منبع : خبرگزاری فارس

 



           
چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:, :: 17:47
شادی

 

آری اینگونه است رسیدن به اوج ..

باید بخواهیم

نهراسیم

بتوانیم

ببینیم

تلاش کنیم

فردا را بخواهیم و

 از گذشته به جز تجربیاتش ما بقی را دور ریزیم


../upload/4/0.372214001283866305_baloons-ji3.jpg

 



           
شنبه 14 بهمن 1391برچسب:, :: 20:4
شادی

 

زندگی زیباست ...

و هر روزش آغازی دوباره

برای استفاده از فرصت ها و جبران گذشته..

 

زندگی زیباست ...

به سادگی و لطافت شبنمی نشسته بر برگی سبز ...

و با اندکی زبری به زبری حاشیه های برگ  رُز ....

زندگی زیباست ...

 



           
شنبه 14 بهمن 1391برچسب:, :: 20:0
شادی

پاک کردن ویروس ها بدون نیاز به آنتی ویروس

 

پاک کردن ویروس ها بدون نیاز به آنتی ویروس

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که سیستمتان رفتار عجیبی را در پیش گرفته است که حس می‏کنید این مشکل ناشی از ویروس باشد. اما با وجود نصب آنتی ویروس به روز، آنتی ویروس واکنشی نشان نمی دهد. و یا اینکه ویروس باعث غیرفعال شدن آنتی ویروس شده است و یا اجازه نصب برنامه‏های امنیتی را نمی‏دهد. در این مواقع چاره‏ای نیست و باید خود آستین بالا زده و ویروس را نابود کنیم. در این ترفند قصد داریم به معرفی کار با یک ابزار جانبی بپردازیم که از طریق آن می‏توانید به هر آن چیزی که بر روی ویندوز شما در حال فعالیت است پی ببرید و در نتیجه رد ویروس را بگیرید.

پاک کردن ویروس ها بدون نیاز به آنتی ویروس

در ابتدا نیازمند یک ابزار کم‏حجم و قابل حمل به نام Autoruns هستیم. کار این برنامه نمایش تمامی نرم‏افزارها، فایل‏های Dll، Codecها و سایر فایل‏های اجرایی ویندوز است.
ابتدا Autoruns را با حجم تقریبی 600 کیلوبایت از آدرس زیر در سایت مایکروسافت دانلود نمایید:
http://technet.microsoft.com/en-au/sysinternals/bb963902.aspx
پس از دانلود فایل، آن را از حالت فشرده خارج کرده و برنامه را با دو بار کلیک بر روی فایل autoruns.exe اجرا کنید.

روش استفاده از نرم‏افزار
پس از اجرای برنامه بر روی دکمه Agree کلیک کنید تا وارد محیط برنامه شوید.
این برنامه دارای چندین تب است که در هر تب فایل‏های اجرا شده مربوط به هر مورد قابل مشاهده است.
در تب Everything تمامی برنامه‏ها و فایل‏های فعال قابل مشاهده هستند.
روش کار کلی نرم‏افزار به این صورت است که اگر می‏خواهید یک نرم‏افزار و یا فایل، تنها در راه‏اندازی مجدد سیستم اجرا نشود تیک کنار آن را بردارید. دقت کنید که در همان لحظه فعالیت برنامه متوقف نمی‏شود و پس از اولین Restart سیستم، فایل اجرا نخواهد شد. اما اگر می‏خواهید که فایل به هیچ وجه اجرا نشود و کاملا از لیست Autoruns پاک شود بر روی آن راست کلیک کرده و سپس Delete را انتخاب کنید.

شناسایی برنامه‏ های مشکوک
برای پی بردن به برنامه‏های ویروسی و تفکیک آن‏ها از برنامه‏های مربوط به ویندوز و برنامه‏های سالم دیگر، باید به قدر کافی آزمایش کرده باشید و تجربه بدست آورده باشید. اما در اینجا به ذکر چند نکته در مورد تشخیص برنامه‏های سالم از ناسالم می‏پردازیم:
1. اصولا برنامه‏هایی که در ستون‏های Publisher و Description دارای اطلاعاتی نباشند بسیار مشکوک به ویروس هستند، چرا که دارای هویت نیستند.
2. اگر نام برنامه برای شما آشنا بوده با اطمینان نمی‏شود گفت که ویروس نیست. در بیشتر مواقع ویروس‏ها با نام‏هایی ظاهر می‏شوند که بخشی از تشکیلات ویندوز تصور می‏شوند، مانند Diskfix ،SearchHelper و... .
3. ویروس‏ها معمولاً  در تب Logon قرار می‏گیرند (اما نه همیشه!).
4. همواره به تاریخ ایجاد و تغییر فایلها که در Properties هر فایل در قسمت Modified درج میشود توجه کنید. اگر تاریخ ایجاد آن به چند روز پیش برگردد باید تا حد زیادی به آن مظنون شوید.
5. به مسیر فایل نیز نگاه کنید. در اکثر مواقع ویروس‏ها در مسیر C:\WINDOWS و یا C:\WINDOWS\system32 ذخیره می‏شوند.
6. به آیکون فایل در سمت چپ نام برنامه نیز نگاه کنید. ویروس‏ها معمولا دارای آیکون‏های ویندوزی آشنا هستند.

در پایان اگر هنوز مشکوک هستید بر روی آیتم مورد نظر در نرم‏افزار راست کلیک کرده و بر روی گزینه Search Online کلیک کنید تا هویت فایل به صورت آنلاین از طریق اینترنت بررسی شود.

پاک‏سازی ویروس
وقتی شما مطمئن شدید که مظنونتان ویروس است به ترتیب زیر عمل کنید:
1. آیتم مورد نظر را در نرم‏افزار Autoruns پاک (Delete) کنید.
2. پروسه‏های مربوطه را در Task Manager با فشردن کلید End Proccess قطع کنید.
3. فایل‏های EXE و یا DLL که مسیرشان را قبلاً مشاهده کردید، پیدا و پاک کنید و یا به صورتی قرنطینه کنید که نتوانند به صورت خودکار اجرا شوند.
4. سیستم را Restart کنید.

پس از Restart سیستم موارد زیر را چک کنید:
1. در نرم‏افزار Autoruns ببینید که آیتم‏های مورد نظر دوباره برگشتند یا خیر.
2. در Task Manager ببینید پروسه‏های مربوط به ویروس وجود دارند یا نه.
3. آیا رفتارهایی که شما را به ویروسی بودن سیستم‏تان مظنون کرد هنوز وجود دارند؟ (مانند ارورهای مختلف).

اگر پاسخ سوال‏های بالا منفی باشد باید خوشحال باشید که خودتان بدون آنتی ویروس سیستم‏تان را پاک‏سازی کردید!

نکته‏ای مهم
این آموزش شاید برای همه افراد کارساز نباشد و کاربران حرفه‏ای هستند که با صبر و حوصله و کسب تجربه کافی به انجام مراحل می‏پردازند. باید توجه داشته باشید که در بعضی مواقع پاک‏سازی ویروس‏ها سخت‏تر از آنچه هست که گفته شد و احتمالاً مجبور می‏شوید چندین بار مراحل بالا را تکرار کرده و هر بار با دقت بیشتری در مورد آیتم‏های مظنون خود تحقیق کنید. یا در بعضی مواقع با پاک کردن آیتم در Autoruns و یا قطع کردن پروسه ویروس، دوباره پروسه ساخته می‏شود و یا فایل ویروس به راحتی پاک نمی‏شود و... . که اصولاً در این زمانها مجبوریم سخت‏گیرانه‏تر برخورد کنیم و پروسه‏های خود ویندوز مانند explorer.exe را ببندیم تا کارمان تمام شود. با کمی آزمون و خطا می‏توانید به هدفتان برسید.

منبع:ترفندستان
ویرایش و تلخیص: آکاایران



           
پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, :: 22:57
شادی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


تعداد بازدیدکنندگان :
تعداد افراد آنلاین :

كد موسيقي براي d Music By RoozGozar.cOm--->وبلاگ


انتخاب بهترين وبلاگ ماه