حرف حساب

اثرات مخرب رایانه روی سلامت

با استفاده زیاد از رایانه می‌توانید به سندرم تونل مچ یا دردهای گردن یا پشت مبتلا شوید. در این مقاله مـی‌خـواهـیـم در مـورد انواع بیماری‌های ناشی از حرکات و فشارهای مکرر صحبت کنیم.
به نظر می‌رسد که تقریبا همه جوانب زندگی ما وابسته به استفاده از رایانه است. به همین دلیل است که امروزه بیماری‌هایی ناشی از فشارهای تکراری یاRSL متداول‌تر شده است.
یـکــی از مـهــم‌تــریــن انــواع ایــن بـیـمــاری‌هــا سـنــدرم تــونــل مــچ یـا تاندونیت است. هر چند RSL هم می‌تواند در مشکلات گردن، شانه، کمر و پشت بروز کند.

استفاده از کامپیوتر بیش از چند ساعت در روز می‌تواند باعث ابتلا به ایـــن مــشــکـــلات شــود. هـمـچـنـیــن کیبوردهایی که برای بالا بردن سرعت تـایـپ اسـتفاده می‌شوند و استفاده مداوم از موس می‌تواند باعث صدمه زدن بـــه تـــانـــدون‌هـــا، اعــصـــاب و بافت‌های دست شود.

در مـــراحـــل اولــیـــه، خـسـتـگــی، بی‌حسی و ناراحتی عمومی در محل آسـیـــب‌دیـــده احــســـاس مـــی‌شــود. خارش، سردی و بی‌حسی نیز در دست‌ها احساس می‌شود. همچنین مـمـکـن اسـت احـسـاس نـاتـوانـی و ناهماهنگی در دست‌ها کنید. حتی ممکن است از فرط درد، شب‌ها از خـــواب بــیـــدار شـــویــد و قـسـمــت آسیب‌دیده نیاز به ماساژ دادن پیدا کند. این علائم معمولا بعد از فعالیت طولانی رخ می‌دهد و پس از اتمام کار خود به خود بـرطـرف مـی‌شـود. هـر چـنـد در طـول زمان ناحیه آسیب‌دیده حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر می‌شود و حتی فعالیتی غیرمرتبط با آن ناحیه هم باعث بروز درد در آن می‌شود. اگر این عارضه مورد درمان قرار نگیرد، خیلی زود وخیم‌تر خواهد شد.

بهتر است اگر یکی از این علائم را در خود مشاهده کردید، زود این مساله را با مشاور پزشکی خود در میان بگذارید. درمان فوری احتمال عوارض وخیم‌تر را کاهش خواهد داد. بنابر نواحی آسیب‌دیده درمان RSL ترکیبی از درمان‌ها، حتی شکسته‌بندی کردن مچ و دست است. در موارد وخیم‌تر ممکن است عمل جراحی هم مورد نیاز باشد. نوع درمان و شدت آسیب‌دیدگی در هر بیمار متفاوت است. راه‌های بسیاری برای پیشگیری از این آسیب‌ها وجود دارد. یکی از آنها این است که مانیتور را دورتر و پایین‌تر از محل نشستن خود قرار دهید. صندلی و کیبوردتان باید طوری تنظیم شوند که ران‌ها و ساعدتان روی هم قرار گیرند. اگر ارتفاع میز مانع این است، بهتر است که کیبورد را روی پایتان قرار دهید. حتما صاف بنشینید و از قوز کردن پرهیز کنید. نباید طوری بنشینید که نیاز باشد برای دسترسی به کیبورد یا خواندن آنچه روی مانیتور است، به جلو خم شوید. هرازچندگاهی کمی جابه‌جا شوید یا بلند شده و کمی قدم بزنید.

یکی از اشتباهات متداول این است که مراقب طریقه قرارگیری‌مان نیستیم، بویژه قرار گرفتن مچ‌ها و پشتمان. مچ شما نباید هنگام تایپ کردن روی جایی قرار بگیرد یا خم شود. بعد از مدتی به مچ‌ها استراحت بدهید.

یکی دیگر از اشتباهات در رابطه با استفاده از کـیـبـورد هـنـگـامـی است که می‌خواهیم از بعضی دستورها مثلا “CTRL-F” یا “ALT-C” استفاده کنیم. در این مواقع ممکن است بخواهید از یک دست استفاده کرده و انگشتان را برای تماس با دکمه دیگر امتداد دهید. استفاده مداوم و طولانی از این حـرکـات ممکن است باعث بروز مـشـکـل در دسـت‌ها و انگشتانتان شود. حتما برای تایپ کردن از هر دو دستتان استفاده کنید.

برای جلوگیری از مشکل کمر و پـشـت، حـتـمـا صـاف پـشـت رایـانه بنشینید. اگر لازم بود می‌توانید از یک بالشتک تکیه‌گاه هم استفاده کنید. هرازچندگاهی وضعیت نشستن خود را بررسی کنید.

هـنـگــام تــایـپ کـردن از فـونـت مناسب استفاده کنید تا نیازی نباشد که برای خواندن مطالب به جلو خم شـویـد یـا قـوز کـنـید. از رنگ‌های مناسب نیز استفاده نمایید تا باعث ناراحتی چشما‌نتان نشود. قرار دادن دستگاه موس نزدیک به کیبورد نیز مـی‌تـوانـد از بـعـضـی ناراحتی‌ها و مشکلات مربوط به گردن و شانه جلوگیری کند.
هـنـگــام اسـتـفــاده از بــازی‌هــای رایــانـه‌ای نـیـز رعـایـت ایـن نـکـات ضروری است.

بالا بردن قدرت و انعطاف‌ بدنی، میزان خستگی بدن را کاهش می‌دهد. پس همواره ورزش کنید. بعد از اتمام یک روز بلند کاری، در یک وان آب گرم دراز بکشید یا دوش آب گرم بگیرید. این خستگی شما را از بین خواهد برد.
این موارد را برای فرزندانتان نیز رعایت کنید و حتما به آنها خاطرنشان کنید که این نکات را رعایت کنند تا مشکلی ایجاد نشود.



           
سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:, :: 23:0
شادی

نه ماده غذایی موثر در پیشگیری از بروز سرطان:

- سیر را به هر چه می خورید اضافه کنید

سیر حاوی ترکیبات گوگرد است که سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و پتانسیل بالایی در نابودی تومورهای سرطانی دارد. مطالعات نشان داده که سیر به میزان قابل توجهی از بروز سرطان معده جلوگیری کند.

۲- خودتان را با کلم بروکلی سیر کنید

بروکلی، یک گیاه مغذی ضد سرطان است که مصرف آن بسیار توصیه می شود. اما باید توجه داشته باشید که امواج مایکروویو ۹۷ درصد از خاصیت ضد سرطانی بروکلی را از بین خواهد برد؛ پس پیشنهاد می شود، آن را به صورت بخارپز و یا در سالاد و سوپ استفاده کنید.

۳- مغزهای آجیل و خشکبار را به سالاد خود اضافه کنید

آجیل سرشار از سلنیوم است. سلنیوم ماده معدنی کمیابی است که سلولهای سرطانی را متقاعد به خودکشی کرده و به سلولها در تعمیر DNA خود کمک می کند. مطالعات انجام شده بر روی بیش از هزار مرد مبتلا به سرطان پروستات، نشان داد که سرعت پیشرفت این بیماری در افرادی از این گروه که خون آنها حاوی بالاترین حد سلنیوم بوده به نسبت افرادی با سلنیوم پایین، در طول ۱۳ سال ۴۸ درصد کاهش یافته است.
یک تحقیق جالب پنج ساله در دانشگاه کرنل و دانشگاه آریزونا نیز نشان داد، که ۲۰۰ میلی گرم سلنیوم در روز خطر ابتلا به سرطان پروستات تا ۶۸ درصد، سرطان کلورکتال تا ۵۸ درصد، سرطان ریه تا ۴۶ درصد و به طور کلی مرگ ناشی از انواع سرطان را تا ۳۹ درصد کاهش خواهد داد.

۴- مصرف مرکبات را افزایش دهید

بر اساس تحقیقات محققین استرالیایی، مصرف روزانه مرکبات، خطر ابتلا به سرطان دهان، گلو و معده را تا ۵۰ درصد کاهش خواهد داد.

۵- مقداری زغال اخته به غلات موجود در صبحانه خود اضافه کنید

زغال اخته از لحاظ قدرت آنتی اکسیدانی رتبه یک را به خود اختصاص داده است. آنتی اکسیدان ها در خنثی کردن رادیکالهای آزاد نقش بسزایی دارند. رادیکال های آزاد، ترکیبات ناپایداری هستند که منجر به آسیب رساندن به سلولها و بروز سرطان می شوند.

۶- مصرف ماهی را افزایش دهید

محققین استرالیایی دریافتند که خطر ابتلا به سرطان خون، در افرادی که در هفته چهار وعده و یا بیشتر ماهی مصرف می کنند به یک سوم کاهش می یابد. مطالعاتی دیگر نشان داده است که مصرف ماهی های چرب از جمله سالمون، ساردین، تن، حلزون، میگو و … با کاهش سرطان اندومتر در خانمها نسبت مستقیم دارد. اینجاست که به فواید شگفت انگیز امگا ۳ پی می بریم.

۷- کیوی را فراموش نکنید

کیوی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، ویتامین E، لوتنین، مس و خاصیت آنتی اکسیدانی است. این میوه در مقابل سرطان همانند یک نارنجک دستی عمل می کند.

۸- از پیازچه در سالاد استفاده کنید

رژیم غذایی سرشار از پیاز ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. این تأثیر زمانی شدت می یابد که به صورت خام و یا نیم پز مصرف شود. سعی کنید تره فرنگی، پیازچه، پیاز و موسیر را هیچگاه فراموش نکنید.

۹- کلم ترش را به جمع خوراکی های خود اضافه کنید

کلم ترش به کلم رنده شده و آب پز با سرکه گفته می شود. یک مطالعه فنلاندی نشان داده است که فرایند تخمیر درگیر در ساخت کلم ترش ترکیبات ضد سرطانی در آن ایجاد می کند. برای کاهش نمک موجود در کلم ترش نیز می توانید قبل از خوردن، آن را بشوئید.



           
شنبه 13 آبان 1391برچسب:, :: 10:21
شادی

لاغرشدن با میوه های پاییزی : 

* چغندر با اینکه از سبزیجاتی محسوب می‌شود که میزان قند بالایی دارد اما با ۵۰کالری در هر فنجان، یک سبزی کم کالری و پرحجم محسوب می‌شود. اگر چغندر با سبزیجات دیگر مانند کاهو در سالاد‌های رژیمی صرف شود یک ماده غذایی لاغرکننده خوب است.

 

* کلم بروکلی پیشنهاد دیگر در این زمینه است. کلم بروکلی با فیبر زیاد و کالری کمی که دارد می‌تواند احساس سیری طولانی مدتی را ایجاد کند.

 

* زغال اخته که به‌خاطر طعم خاصش یکی از میوه‌های محبوب خانم‌ها محسوب می‌شود نیز یک میوه کم‌کالری است که نصف فنجان آن تنها ۲۵کالری دارد و در عین حال با مواد مغذی‌اش یک میوه خوب برای افراد جویای لاغری است.

 

* کرفس ، قارچ و کدو تنبل نیز مانند کلم بروکلی با کالری بسیار کم و در عین حال مواد غذایی سرشار ازجمله دیگر پیشنهاد‌های طبیعت درمانگران برای رژیم لاغری طبیعی است.

 

* طبیعت درمانگران همچنین برای کسانی که به تناسب اندام خودشان اهمیت می‌دهند پیشنهاد می‌کنند کاهو را در برنامه غذایی پاییزه خویش از دست ندهند. کاهو یک سبزی کم کالری است و به‌خاطر داشتن فیبر زیاد احساس سیری طولانی‌مدتی ایجاد می‌کند.

 

* غیر از کاهو بلال نیز با داشتن ۸۳کالری در هر بلال متوسط و داشتن پتاسیم و تیامین و مقدار قابل توجهی فیبر و پروتئین می‌تواند جلوی اشتهای زیاد را بگیرد؛ کاری که فلفل و هویج فرنگی نیز می‌کنند.

 

منبع : آپام


 



           
چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 11:22
شادی

ماسک خرما

یک عدد خیار با پوست، یک تکه سیب‌زمینی خام با پوست، یک قاشق غذاخوری جوانه ماش، دو قاشق غذاخوری ماست پرچرب و یک عدد خرمای بدون هسته را با هم در مخلوط کن بریزید. بعد بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه ماسک روی صورت بماند و سپس با آب ملایم بشویید. (توجه داشته باشید این ماسک به علت گرمی‌ خرما می‌تواند در بعضی افراد ایجاد حساسیت کند. (این ماسک یک التیام‌دهنده موثر است و افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند از این ماسک یک تا دوبار در ماه استفاده کنند. )

۲ – ماسک آناناس

یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط غلیظی در بیاید. سپس به همان اندازه الکل اتیلیک و یک لیوان روغن آفتابگردان به آن بیفزایید. حال روزی یک بار، هر بار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، این مخلوط را به صورت ماسک روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. این ماسک تأثیر جالبی بر جوش‌های غرور به ویژه گلوله‌های چربی زیر پوستی دارد.

۳ – ماسک هلو

یکی از بهترین ماسک‌های زیبایی را می‌توانید از هلو تهیه کنید. کافی است سه یا چهار هلوی تازه را بشویید و هسته آنها را خارج کنید. (لازم نیست پوست هلوها را بکنید.) هلوها را له کنید و با یک زرده تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم کاملا مخلوط کنید و روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب سرد یا پنبه آغشته به گلاب پاک کنید. این ماسک در رفع خشکی پوست و ایجاد طراوت و تازگی و جلوگیری از چروک صورت بسیار مؤثر است.

۴ – ماسک گلابی

یک گلابی رسیده را خرد کنید و روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک کنید. این ماسک برای پوست‌های چرب و افرادی که منافذ پوستی آنها واضح و نازیبا شده بسیار مفید است.

۵ – ماسک لیموترش

آب یک لیموترش تازه را بگیرید و با یک زرده تخم‌مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتابگردان مخلوط کنید و روی پوست بمالید و ماساژ دهید و ۱۵ دقیقه بعد آن را بشویید. این ماسک برای پوست‌های خشک مفید است.

۶ - ماسک پرتقال

یک پرتقال را پوست بکنید. هسته‌ها و پوست‌های نازک پره‌های آن را جدا کنید و روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک برای درمان جوش‌های غرور جوانی مؤثر است ولی افرادی که پوست خشک دارند نباید آن را مصرف کنند.

۷ - ماسک سفیده تخم‌مرغ
سفیده تخم مرغ را با همان مقدار الکل سفید مخلوط کنید و آن را با نوک انگشتان خود بردارید و روی پوست بگذارید و ماساژ دهید. روش ماساژ باید از پایین به بالا و از سمت راست به چپ و چپ به راست باشد. سپس کمی‌صبر کنید تا ماسک خشک شود و ۲۰ دقیقه بعد بشویید. این ماسک برای رفع چین و چروک صورت مناسب است


 



           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 18:20
شادی

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


تعداد بازدیدکنندگان :
تعداد افراد آنلاین :

كد موسيقي براي d Music By RoozGozar.cOm--->وبلاگ


انتخاب بهترين وبلاگ ماه